Gå til innhold

når tør dere å begynne å shoppe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

...har sett noen nydelige klær (bare småting..) som jeg veldig kunne tenkt meg å kjøpe... men så tenker jeg, -er d en dårlig greie?? ;o) hmmm...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, jeg tør heller ikke shoppe noe enda. Har kjempe lyst, men vil vente. Hvertfall venter jeg til jeg er over de 12 ukene:)

Men må innrømme at jeg har kjøpt to små body da....men det er lenge siden, tror det var i fjor sommer da vi begynte prøvingen.

Skrevet

Da jeg gikk gravid første gangen turte jeg ikke å shoppe noe som helst før jeg var ca 20 uker. Men jeg kjøpte ikke inn noe mye da heller. Tok litt mere av da jeg rundet 30 uker. Men skjønner at det er mye lekkert å se på ja. Det klødde i fingrene mine også. Og det blir jo litt mer virkelig også når en plutselig sitter der med bitte bittesmå klær...=) En må nesten føle seg frem hva som en føler blir riktig å gjøre. du kan jo kjøpe en liten ting. Det er vel ikke så ille..=)

Skrevet

hehe er bare redd for at d blir vanskelig å stoppe ;-P er jo så utrolig mye fint!! =) kan kjøpe en liten sånn sparkebuksesak kanskje ;o) de er så nydelige ..

Skrevet

Kribler i fingrene mine etter å shoppe babyklær og babyting, men er litt vel tidlig enda, synes jeg. Er i uke 11.

Men jeg har sett mye, er så sinnsykt mye fiiiiint! Sukk! Men synes det blir litt vanskelig å kjøpe klær, er jo ikke såå mye som er kjønnsnøytralt. Bodyer og luer og sånt stortsett. Kanskje sparkebukser.

Gleder meg veldig :D

Skrevet

Har ikke kjøpt noe jeg, eller har vel et par tøffler/sko og en body som jeg kjøpte i New york for noen år siden.. Er egentlig ikke av den overtroiske typen, men har fått det for meg at det betyr ulykke å kjøpe ting.. Vet jo at det er tullete, men det hadde vært så kjipt å ha en masse ting liggende, viss det plutselig gikk galt..

Men det er jo så mye fint, kikker jo når jeg er i butikker, så jeg sprekker nok etterhvert. Men regner og med at jeg kommer til å arve en bonsj av spedbarns klær, de rekker jo nesten ikke å bli brukt før barna vokser ut av de..

Skrevet

Jeg har ikke begynt å shoppe noe ennå, kommer nok til å vente til vi har vært på odinær UL tror jeg.. Er 11 uker i morgen! :) Er nr 2 så er nok derfor jeg klarer å holde meg såpass lenge, hehe! Skjønner dem som begynner å kjøpe litt småting før veldig godt.. Gjorde det med min første jeg også!! :) Men man skal jo aldri si aldri..;)

Skrevet

d er lissom detta; hvis d su skje noe...så er d jo ikke kjekt å sitte igjen med en haug med stæsj man har handlet å sånn heller... men jeg håper jo og tror a d går greitt da....=) er nr 2 med meg å, men shoppetrangen er (desverre) like sterk ;-p hvis jeg går ei jente til, er d vel strengt tatt ikke mye som trengs å kjøpes; jeg har sinnsykt mye klær til hu her...;o) men må jo få nytt, da, bebissen ;o) dessuten kan d jo være en gutt å, å da kommer jeg til å ta heeelt av ;o) blir første gutten i slekta våres på åresvis... gøy! =) men leeenge til jeg får vite da...september.....sukk.... ;o)

Skrevet

Blir nok ikke så mye shopping på meg denne gangen.

Har det meste fra før.

Forrige gang kjøpte jeg det første plagget den dagen vi var på ultralyd og fikk bekreftet at vi ventet ei lita jente.

Denne gangen skal vi ikke vite kjønnet, så blir vel til at jeg vasker opp de nøytrale klærne jeg har liggende etter snuppa og så går jeg vel til innkjøp av noen nye tepper og et hentesett når tiden nærmer seg.

Sikkert noe nytt sengetøy også.

Finner vel alltids noe å handle selv om man har det meste fra før:)

Skrevet

tror jeg skal vente til jeg vet hva det blir, hvis det blir gutt trenger jeg ikke handle noe siden har alt fra første mann som blir 15månder så er jo ganske nytt....

gjorde den feilen med første at jeg måtte handle, og naturligvis det i størrelse 50-56... det har han aldri brukt(han va 4850g når han ble født) han hoppet rett i størrelse 62 så den feilen skal jeg ikke gjøre igjen hehe

Skrevet

Jeg kjøpte en liten rangle i dag! Er 4+4 på vei. Kjøpte en body og en bamse sist ganske tidlig etter at jeg hadde testet positivt. Så handlet vi vel litt etter litt, og stadig mer utover i svangerskapet. Jeg liker å ha kontroll på alt det praktiske utstyret i god tid. Men nå har vi det meste i hus. Hvis det blir en gutt til, trenger vi minimalt. Hvis det blir en jente, trenger vi jenteklær. Å kjøpe noe babyutstyr tenker jeg er en del av den mentale forberedelsen til å bli mamma. Det blir mer konkret på en måte, før magen blir stor og du kjenner spark og får mer kontakt med barnet. En gammel jordmor jeg kjente, syntes ikke vi skulle kjøpe en eneste ting før fødselen var over og jeg visste at babyen faktisk levde. Men hun var vant til gamle dager og dårlig medisinsk hjelp. Vi hadde alt klart før fødselen forrige gang. Det er jeg glad for, for når babyen er der, trenger den alt fokus, og det blir lite tid til shopping.

Kos deg med graviditeten og de små babytingene som stadig blir flere!

Skrevet

Det kan jo være en fordel å vente til man har passert uke 28, for da sies det jo at fosteret er såkalt levedyktig, selvom det selvfølgelig er fristende før og som regel går bra. Men, det er jo tross alt 12 uker ennå å shoppe på når man er i uke 29.

Skrevet

Har også veldig lyst til å kjøpe noen småting.. Men er bare 4+ 4, så det er jo leeeeenge igjen. Skal på ferie til USA når jeg er i uke 14, så tenker jeg da kan tillate meg å kjøpe noen ting(o: Så lenge man kommer over i 2. tri er det greit tenker jeg.

Skrevet

Første gangen begynte jeg så smått etter ultralyden.

Andre gangen 6 uker før termin.

Denne gangen har jeg det meste, så det lille som trengs blir vel en måned før termin når jeg går gjennom og vasker alle babyklærne.

Skrevet

Jeg ser ikke helt problemet her jeg.. Med mindre man er ekstremt overtroisk, er det ingenting i veien for å shoppe hva man vil, når man vil.

Man må ikke hengse seg opp i "tradisjoner", det andre mener og har gjort før, abortstatestikker og fare for at noe skal gå galt.

Ser dere noe fint, eller bare har lyst til å shoppe, så stå på :)

Skrevet

Jeg har tenkt å starte etter uke 12. Gleder meg!

Skal ikke kjøpe noen store ting ennå da, men litt småtteri.

Skal uansett flytte i slutten av måneden, så jeg får nok av andre ting å kjøpe. Utsetter nok den verste "babyhandlelysten" en liten stund ihvertfall.

Skrevet

Har så lyst å handle litt småtteri, men vi har ei jente på snart 2 som har enormt med klær i alle størrelser..... så vi får vente til etter ultralyden å se hvor mye handling det blir ;)

sist hadde jeg handla veldig mye, og da endte det med at jeg måtte bytte masse av babyklærne vi fikk - for vi hadde dem allerede....

enormt med gaver man får når man har fått barn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...