tonemor81 Skrevet 4. juli 2008 #1 Skrevet 4. juli 2008 Sønnen min på to måneder har kommet inn i en rutine der han våkner rundt klokka tre da han får mat, også våkner han igjen rundt fem, og da er han tydeligvis ute av "nattmodusen", for da er han veldig våken. Kan få ham til å sove igjen da også hvis et er helt mørkt i soverommet, men da sover han maks en time før han våkner igjen. Jeg legger ham rundt klokka ti. Vil han våkne enda tidligere hvis jeg legger ham tidligere? På tirsdag og onsdag ga jeg ham 100 ml mme på kvelden fordi han ikke ville ta puppen (skriker ved puppen så amminga er frustrerende), og da sov han fra elleve til halv seks begge dagene, og jeg fikk ham til å sove enda litt til fram til vi stod opp rundt halv åtte. Dette var deilig, men sliter med dårlig samvittighet fordi jeg ga mme. Flere som gjør dette? (Ga ikke i går kveld, og i natt våkna han som vanlig klokka tre. Er helt greit å stå opp klokka tre og amme, men veldig deilig å få så mange timer sammenhengende).
nikoline, prinsen og prinsessa Skrevet 4. juli 2008 #2 Skrevet 4. juli 2008 så små bebyer har en uvane av å våkne i 5 tiden prate litt med seg selv og sovne igjen etter ca 30 min . sånn var gutten min også. de skal sove ca 10-12 timer på natta så du kan jo prøve å begynne å legge han feks kl 8 , slik at i 8 tiden på morgenen kommer han til å være klar for å stå opp. jeg begynte med rutiner når min gutt var 2 mnd og det funket, slik at han etter hvert sov fra 8 til 8 ( nå fra 7 til 7 siden han er 9 mnd) jeg flyttet han også på eget rom når han var 2 mnd slik at når han våknet for å prate litt med seg selv så hørte jeg det nesten ikke, ( men hørte hvis han grein og var sulten-
skimre Skrevet 4. juli 2008 #3 Skrevet 4. juli 2008 min lille tass på to mnd sover fra rindt syv om kvelden til rundt syv om morgenen. han våkner da for pupp i tre-fire tiden og så igjen i syv tiden, og da står vi opp, så det er mulig med så små også) han har blitt lagt kl 19 siden han var tre uker han da...
nikoline, prinsen og prinsessa Skrevet 4. juli 2008 #4 Skrevet 4. juli 2008 oh ja klart du skal gi flaske på kvelden hvis han sover sååå lenge!! heldig gris! jeg gjorde og det for da sov han i ca 5 timer sammenhengende. 2-3 med pupp = )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå