Gå til innhold

Halsbrann!


linny83

Anbefalte innlegg

Er det noen andre som er sinnsykt plaget av halsbrann. Sover dårlig om natten og plaget hele dagen med konstant sure oppstøt og svie. Varmen som vi har nå også hjelper sikkert ikke på, for kaldt i vannet og får varmt oppe på land! He he, litt suting nå men må jo bare få det ut :) Drukket en del melk men begynner å bli rimelig kvalm etter et par glass. Hørt at en kan ta novaluzid? At det ikke har noen innvirkning på fosteret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :)

 

Jeg har hatt en del halsbrann jeg også. Men det hjelper med Samarin for min del. Er ufarlig for babyen, så bare å drikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halsbrann er et kjent fenomen her i heimen også :-/

Jeg drikker Gaviskon (litt usikker på skrivemåten). Det kan du kjøpe reseptfritt på apoteket, og er ikke skadelig for fosteret.

Blir det verre enn at Gaviskonen klarer å gjøre jobben, så bør du oppsøke lege å få noe annet for det.

I det forrige svangerskapet gjorde jeg ikke det, og da endte jeg opp med magesår og sykehusinnleggelse.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

redningen min er lovehearts (snopet) og biola :)

drakk masse biola tirsdags kvelden og har ikke hatt halsbrann siden den dagen! *bank i bordet* og da hadde jeg hatt det utrolig mye, og det er kjempe ekkelt og vondt...til og med tannkjøttet gjør vondt når det holder på.

håper du finner din "kur" for denne f**nskapen *ler*

 

ha en flott helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt veldig mye halsbrann helt siden begynnelsen, og nå i det siste er det bare blitt verre og verre. Jeg har aldri lyst på hverken brus eller godteri, eller frukt for den saks skyld, for alt bare gjør det verre... Legger iallefall ikke på meg så altfor mye, da... ;)

 

Det kan virke forebyggende å spise ofte, dvs ikke sjeldnere enn hver 3. time, så ikke det får dannet seg så mye syre. Love hearts virker for for meg mot mild halsbrann, spiser 5-10 stk, så blir det mye bedre.

Jeg pleier å ta flytende gaviscon når jeg skal legge meg, da forsvinner som oftest halsbrannen helt. Men det er så sykt ekkelt at jeg ville prøvd andre ting først... Det er iallefall én gang i uken at jeg kaster opp etter å tatt det for det er så ufattelig disgusting...

 

"Bare" tre måneder igjen å lide seg igjennom halsbrann... Hehe...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har også halsbrann denne gangen, utrolig irriterende!

 

Bestemoren min sier at hvis man har halsbrann så har barnet masse hår, så blir spennense å se om vi ender opp med hårfagre babyer;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !!

 

Her går det i Gaviscon hjemme, og innimellom Novaluzid mint tyggetabletter på jobb (de smaker ikke ille faktisk)..

 

Men det viktigste er å holde seg unna sterkt krydra mat og kaffe..

 

Lovehearts er jo lindrende, men vil bare si at de er jo bare syre/salt og sukker, og øker egntlig bare syreproblemet på sikt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei:)

Vært hos fysio pga av bekkenet,han dreiv oxo med sånn osteopati.

Han spurte om jeg var plaget med halsbrann og DET var jeg...!!! Jeg lå på ryggen,la armene i kryss over brystet,han la seg over meg med en hånd på et punkt på ryggen, dro til så det virkelig braka i ryggen.har ikke hatt halsbrann på en uke nå:):):)Og jeg hadde det hver eneste dag.våknet flere ganger om natten pga det.kjenner den er på vei innimellom,men det sklir vekk igjen;) så det anbefaler jeg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No har ikkje eg halsbrann så ofte, men når eg har det er det ikkje særlig behagelig. Enten så drikker eg et glass melk, eller så spiser eg 5-6 Lovehearst-drops... Godt mulig Lovehearst hos enkelte øker problemene på sikt, men hos meg har dei berre vore til hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...