Gjest Skrevet 4. juli 2008 #1 Skrevet 4. juli 2008 klør meg jo til blods. er det svangerskapskløe?? svangerskapskløe er vel bare farlig når det i i håndflatene og under fotsålene?? jeg klør på leggen,armen og under puppen. er 14+3 på vei.
WPW Skrevet 4. juli 2008 #2 Skrevet 4. juli 2008 Det gikk en diskusjon på dette igår også, og da fant jeg dette på ekspertsvar: Hei. Jeg tror jeg har fått svangerskapskløe. Kan du si litt om hvorfor man klør, hvor man klør og hva som hjelper. Har bare hørt det uttrykket og tenkt det må være det jeg har siden mage, rygg og legger kløes til blods her... trenger ingo om dette.... Kjære Anonym Har du fått skikkelig svangerskapskløe er det faktiskt viktig at du blir sendt videre til en spesiist slik at de kan sjekke nyre og leverfunksjonen din, for det kan være en skikkelig belastning på disse organene. Det er desverre lite som hjelper av vanlige remedier, men du kan prøve hvitvask, som du får på apoteket, eurax og i noen tilfeller også allergimedisiner, men de siste må du få av legen din. Selv hadde jeg veldig god effekt av akupunktur, men jeg måtte gå en gang i uken, men det gjorde at jeg i det minste greide å sove litt om natten. Skikkelig slitsom plage dette også. Men altså viktig å få sjekket det skikkelig, for du kan bli ordentlig syk av det i værste fall. Riktig lykke til videre! Vennlig hilsen Jordmor Siri von Krogh
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå