Ønskebaby08*12 Skrevet 4. juli 2008 #1 Skrevet 4. juli 2008 I dag er det 100 dager til termin, og nok en milepæl er nådd. Endelig kan jeg begynne nedtellingen, har ikke giddet å begynne på det tidligere, fordi det har sett ut som om det er så uendelig langt fram i tid alt sammen. Nå skal jeg først telle til tredje tri,(det er ikke lenge til), og så er det perm.start, og deretter termindato. Og alt dette er i løpet av de neste 100 dagene :-) Litt om svangerskapet til nå: Fikk en tøff start med kvalme, og oppkast. Ble sykemeldt i 6-7 uker på grunn av hyperemesis, gikk til akupunktur i uke, og etter to behandlinger var det over :-) Fikk deretter en kraftig forkjølelse, med påfølgende forverring av astma, nye to uker hvor jeg lå rett ut, og "knasket" penecilin. Tiden gikk sakte, og jeg var konstant bekymret for om det skulle være noe galt,eller gå galt med lille jenta mi. Var fryktelig sliten og tanken på å være gravid i mange måneder til var ikke så gøy. Ble flyttet tilbake tre uker etter ordinær UL, følte jeg måtte ta de tre ukene om igjen, samtidig som jeg slet med tanker om hvorfor jenta var så liten. I følge UL termin måtte jeg ha testet positiv på CB 8-9 dager etter befrukting. Plutselig var jeg kommet til uke 17(etter ny termindato), tulla begynte å gi livstegn fra seg, kjempestas. Etter dette har livet snudd seg til det bedre :-) Nå nyter jeg svangerskapet, føler meg kjempefrisk. Jenta er en aktiv sak som er i hundreogti stort sett hele tiden, også på nattestid, til min lille "frustarsjon". Magen strutter, og jeg følger alle vekst og vektkurver, så både jeg og babyen vokser helt normalt. Vekstkontrollen i uke 24 gikk over all forventing, nå ligger jenta over gjennomsnittet både på lengde og vekt, hun lå og klødde seg i panna med tærne, og hadde like stor bollemage som moren sin :-) Nå skal jeg være lykkelig gravid den siste tiden, og være storfornøyd med den lille jeg bærer på. Ser virkelig fram til at jeg kan holde henne for første gang, og vise henne stolt fram til familie, og venner :-)
babygullz <3 vilde Skrevet 4. juli 2008 #3 Skrevet 4. juli 2008 Gratulerer:) kjekt når vi kan telle ned i 2 siffrede dager:) 97 dager igjen her:D
:*lillefru*:har født*: Skrevet 4. juli 2008 #4 Skrevet 4. juli 2008 Heldig gris, jeg har leeeenge igjen, ca 169 dager til jeg blir satt igang (3 uker før termin). Håper du får 99 fine dager....eller mindre....babyen kommer kanskje før )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå