Gå til innhold

liker mannen din ostekake? eller er det jentekake?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har kjøpt hjeteformet kakeform. men jeg er ikke noen verdensmester til og pynte. men med ostekake så ser det jo fint ut hel av seg selv.

men annner ikke om han liker ostekake.... det er litt jentekake?

noen andre forslag til kake som ser bra ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner mange menn som liker ostekake jeg.

(Får bestilling fra flere av dem når de skal komme på besøk til oss!)

Skrevet

så du har en god ostekakeoppskrift? vil du dele?

Skrevet

hverken jeg eller samboer liker ostekake..:)

Du kan jo lage jordbærgele i formen, og legge halve jordbær oppi før den stivner.

Skrevet

Min mann både spiser og lager ostekake. Vi har verdens beste oppskrift, og han er verdensmester å lage den=)

Skrevet

Hehehe ... det er tidenes enkleste :-))))

(og nesten litt pinlig)

Det er møllerens ostekake (ferdigkake) som jeg har gelelokk på!

Men det er det ingen av dem som vet ;-)

Skrevet

hm... jeg vil inponere han litt... hihi.. og ostekake ser så fint ut. men jeg har aldri laget det før. men det må jo gå fint. er det vanskelig?

(jobbærgele med jordbær oppi er sikker godt! men jeg har kjøpt små hjerter og drysse over og da blir det kanskje litt rotete med jordbær og hjerter)

Skrevet

Hvis dette er en mann du har blitt kjent med nylig vil jeg fraråde deg å gi inntryk av å være flink til huslige sysler. Det slår bare tilbake på deg selv i ettertid når han tror han har fått hushjelp som skal vaske klærne hans og ha middagen på bordet når han kommer hjem.

Det første halve året jeg var sammen med mannen min latet jeg som jeg ikke kunne lage mat og at jeg ikke visste hvordan støvsugeren og vaskemaskinen fungerte. Slik hadde han ingen forventninger da vi flyttet sammen.

Funka som f her i allefall!

Skrevet

hehe... utrolig bra!

Skrevet

Mannen min er er veldig glad i ostekake og en racer til å lage det...

Brownies er jo supergodt, sett det laget i hjerteform drysset med melis og pyntet med et par jordbær. Kan pynte også med physalis- ser litt kulere ut....

Skrevet

Mannen min liker ikke ostekake, sier at det vokser i kjeften hans for hver bit...hehe....jeg derimot elsker ostekake :o)

Mannen min elsker en god sjokoladekake, så tror ikke det er mye som skal til for å trollbunde kjæresten din ;o)

Skrevet

jeg får spørre han hvordan kake han liker best, må bare finne opp en setting der det er naturlig og spørre om slikt... hehe.

skulle ønske jeg var super flink til og pynte, sånn som sjaman er.

Skrevet

kjæresten min elsker ostekake :)

det er omtrent den eneste kaken min far liker også!

så ikke jentekake!

Skrevet

Men er ikke ostekake i hjerteform litt vanskelig siden kaken blir snudd andre veien når du tar den ut av formen. Starter jo med å lage kjeksen, så fyllet og etterpå et gelelokk. Når du tar det ut av kaken vil jo det som er toppen av hjerte (og kanskje litt avrundet el) bli bunn.

Lager du sjokoladekake eller gele vil jo det som er toppen av hjerte bli toppen av kaken.

Skrevet

Mannen min elsker min ostekake iallefall, flere kompiser også som liker den godt:-) *skryt-skryt*.

Men nyttnick, hva mener du med at bunnen blir topp, den gjør jo ikke det... Man kan ikke ta ut en ostekake av formen,man må evt bruke Bake it easy-form.

Skrevet

Jeg syns ikke det er jentekake; her blir det servert i de fleste familieselskaper og alle mannfolka spiser av den (Møllerens med gelelokk, hehe) unntatt min (men han er ikke så representativ i dette tilfellet da han ikke liker noe som har puddingkonsistens).

Skrevet

nyttnick *05.10.07*: Jeg har laget ostekake i form med mønster noen ganger, og da gjør jeg alt i omvendt rekkefølge :) Begynner med geleen som skal være på toppen, så lager jeg fyllet og legger på, og til slutt kjeksbunnen. Når alt er stivnet, løsner jeg kaka forsiktig med kniv i kantene, dypper formen kjapt i varmt vann, og hvelver kaka på en tallerken.

Skrevet

Jeg liker IKKE ostekake, min kjære synes det er veeeldig godt derimot :)

Synes absolutt ikke det er en "jentekake" hehe, er det sånn at gutter og jenter har forskjellige smaksløker?

Men jeg ville hørt med han om han liker ostekake fordi det er langt ifra alle som synes det er godt ;)

Skrevet

Samboern min lker ostekake ja!

men pappa liker det ikke, hehe

Skrevet

Kjenner mange menn som elsker ostekake. Aldri hørt det er jentekake

Skrevet

Min samboer elsker ostekake. får beskjed om å lage d til vær bursdag og andre feiringer oxo hehe .. pappa å er veldig glad i ostekake. så er nokk ikke en typisk jente kake nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...