Gå til innhold

Flere som har morgenfugler i ferien også?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillepia har ikke skjønt at i ferien kan man sove lenger om morgenen! Hun tviholder på vanen å stå opp klokka 06 30 hver morgen=(

Er ikke så kjekt for mamma som har lyst å sove litt lenger for en gang skyld, det er så skjelden jeg kan det!

Får bare trøste meg med at det er positivt at hun ikke blir vrangsøvd. Legger seg til vanlig tid om kvelden, så barnehagestart etter ferien kommer til å gå greit ihvertfall. Litt tungt å motivere seg med det når man er stuptrøtt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei man får ikke 5 ukers ferie fri fra de dagligerutinene når man har barn :=)

Skrevet

Jo det er faktisk mange som får det=) Mitt "problem" er bare at jeg ikke vil ha mine små barn oppe så lenge på kvelden selv om det er sommer. Jeg legger dem til vanlig tid, så da står de opp til vanlig tid. Vil ikke kalle det et problem, derfor satt jeg det i hermetegn. Veldig mange av mine venner lar barna være lenger opp om kvelden, og da sover deres barn ofte veeeeldig lenge om morgenen. Jeg synes det er bedre å ha voksentid alene på kvelden, enn å sove lenger på morgenen tross alt. Bare et lite hjertesukk på morgenen, for trøtt er man samme pokkern!!

Skrevet

jepp, min står også opp tidlig uannsett. snufs

Skrevet

Blir vanlig stå-opp-tid her også. Men synes som deg, at voksentid på kvelden er viktigere enn å sove lenge om morgenen : )

Skrevet

Joda, opp hver morgen kl 05.30 her ;))

Men har startet med sånn klokke/lampe til guttungen, som viser når det er morgen, og skal stille den frem 5 minutter for hver morgen. Har holdt på i 3 dager, og nå står han opp 05.45 :D

Det virker faktisk!!!

Håpet på, at når han i tillegg slutter med hvilen i sommer, at han kan sove til klokken 07.00 iallefall (legger seg ca 18.45)

Skrevet

skulle ønske jeg hadde ei som klarte og sove lenger hvis ho var sent opp jeg, vi prøver og legge henne til vanlig tid,men hender det blir litt senere. Opp like herlig mellom 6 og 7 forde. I dag våkna vi 05:15. gjeeesp. så sola og da var det morgen. ikke snakk om og sove lenger.Men jeg er enig med deg, veldig deilig og legge til vanlig tid. Deilig og få litt kveld alene og vi kan slappe av.

følte meg litt "slem" i går da, tulla sov (klokken 20:00) og barn på samme alder var ute og lekte i gata.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...