Anonym bruker Skrevet 4. juli 2008 #1 Skrevet 4. juli 2008 Kanskje et dumt spørsmål dette, men har papp`n rett på de 6 ukene uansett? Uavhengig om jeg har jobbet eller ikke?
Guttemamma75 Skrevet 4. juli 2008 #2 Skrevet 4. juli 2008 Nei, du må ha jobbet i minst 50 % stilling for at pappaen skal få fedrekvoten
Dunder Skrevet 4. juli 2008 #3 Skrevet 4. juli 2008 Ja, dette er et idiotisk opplegg som forhåpentligvis vil endres snart. Det gjelder ikke bare fedrekvoten, men hele permisjonen. Det er mors arbeid som tjener opp permisjon. Så hvis f.eks. mannen din kunne tenke seg å byttet med deg, altså at han tok størsteparten av permisjonen, mens du jobbet, så ville han da ikke fått penger. Tullete og kjønnsdiskriminerende. Det sender helt tydelige signaler om at barn er mors ansvar og at permisjonen er mors, noe den slett ikke er.
Guttemamma75 Skrevet 4. juli 2008 #4 Skrevet 4. juli 2008 pappaen har selvstendig opptjeningsrett og kan ta ut 29 eller 39 uker perm, men mister den delen av permen som er forbeholdt mor (3 uker før fødsel og 6 uker etter -denne permen må mor selv ta ut) og fedrekvoten på 6 uker... Mor må ut i minst 75% jobb eller 100 % studier for at pappaen skal få overta permen..
Dunder Skrevet 4. juli 2008 #5 Skrevet 4. juli 2008 Hæ? Har de endret det allerede? Det har jo vært slik at mannen kan ta så mye han vil av permen (bortsettfra 9 uker til mor), men det er fremdeles mor som har tjent den opp! vi har nemlig delt perm her, mannen min har 6 måneder, men han kunne ikke fått det hvis jeg ikke hadde jobbet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå