Gå til innhold

hei dere. noen studenter???

Anbefalte innlegg

Skrevet

nå blir jeg en av dere gitt... er det noen av dere som er studenter??? trenger litt info ang hva jeg kommer til å få inn på konto i mnd... har akkurat fikset meg fødselsstipend, men så skar det seg jo totalt meg meg og samboer, og det er fullstendig umulig å fortsette forholdet. mister jeg rett til fødselsstipend om jeg får os?? trenger litt info her, har ikke peiling på dette her. og HVA skal jeg søke om av stønader?? hjelp...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei....

Jeg var student når jeg fikk min sønn og jeg søkte på os, barnebidrag og barnetrygd. Fikk også fødselstipend av lånekassa.

En ting som noen ganger er lurt, siden verken nav eller lånakasse sier hva man kan søke på, er å snakke med en sosionom. De vet hva du kan søke på og hva du har krav på.

det gjorde jeg. slik jeg fant ut hva jeg kunne søke på.

Hvis du har hovedomsorgen alene så kan du også søke på stønad til barnetilsyn hvis barnet går i barnehage eller når den tid kommer, da får man dekket en vis prosent av utgiftene der.

Hvis du ikke har krav på noen fødselspermisjon så kan du også søke om engangs stønaden hvis du er gravid nå!

Skrevet

er ikke gravid, jenta mi er 10 uker, jeg og samboer skiller lag nå. engangsstønaden fikk jeg rett etter fødsel. har også fått fødselsstipend fra 3 uker før fødselen, og i går fikk jeg brev om hva jeg får for sommeren. syns bare det er så vanskelig å vite hva jeg må gjøre videre nå, hvem jeg må kontakte osv... hva med helsesøster, tror du hun kan noe om dette? hvor kommer jeg evt i kontakt med en sosionom?? vet ikke hvor de jobber jeg.. :S

Skrevet

Tviler på hs vet så mye hvis ikke hun er spesielt interessert. Sosionomer kan jobbe på sosialkontoret f.eks :) Tror du har rett på begge deler. Selv fikk jeg fødselsstipendet halve året samtidig som eg fikk os ( fikk f.stipend skoleåret 07/08, ble alene i januar, og fikk da os også)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...