Bondi Skrevet 3. juli 2008 #1 Skrevet 3. juli 2008 Vi har ett barnesete som vi har brukt til de to første, dette fikk vi kjøpe rimelig av ett vennepar slik at dette er nå passert 6 år. Jeg er veldig usikker på om vi bør kjøpe nytt. Dette er jo det minste barnesetet så det jo pent brukt. Min mann mener å ha lest at det er helst design som har endret seg de siste årene mens ellers er det lite forbedringer på dagens seter med tanke på sikkerhet... Har spurt i noen babybutikker som selger bilseter og noen sier 5 år mens andre mener at dersom setet er i god stand og en vet forhistorien så er kan de vare leeeeeeeeenge. Noen andre som har gjort seg opp noen tanker evt har hørt noe mer håndfast om hva maksalder bør være?
mor_til_2_84 Skrevet 3. juli 2008 #2 Skrevet 3. juli 2008 Hvis du vet med 100% sikkerhet at setet ikke har vært i ulykke, eller et utsatt for andre større påkjenninger, så vil jeg tro du kan bruke setet. Men for all del, så har ikke jeg noe grunnlag for å uttale meg om levetiden på bilseter.
tika81 Skrevet 3. juli 2008 #3 Skrevet 3. juli 2008 Æ sjekka etter test på bilsete æ brukte på gutten min for 3 år sidn som blei kjøpt for 5 år sidn til søskenbarne hannes. Va da best i test når di kjøpte d å va nu ulovlig å bruke. Syns du skal sjekke litt på testa du å for å se korsn d bilsete du har ligg ann.E jo mange testa som e gjort di siste 6 åran. Æ måtte da selvsagt kjøpe nytt.
Ladybug~N&E Skrevet 3. juli 2008 #4 Skrevet 3. juli 2008 selv om setet er pent brukt så er det brukt. og det av opptil flere barn også. det er klart kvaliteten på setet ikke er 100% lenger. det er nedsitti (selv om det ikke synes) polstringene er ikke like gode lenger, løse fester osv.... isoporen kan være porøs f.eks. og det er IKKE bra. jeg personlig vil nok ikke bruke et sete som er mer enn 3 kanskje 4 år dersom setet fremdeles blir ansett som sikkert av produsentene og det fremdeles er i produksjon.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 4. juli 2008 #5 Skrevet 4. juli 2008 Trygg trafikk sier at barnesette begynner å bli dårlig når det er 4-5 år,men at det kan brukes til det er ca 8 år. Bilsete må da ha vært oppbevart i stabil tempratur,har det ikke det,holder det ikke så lenge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå