proud mama Skrevet 3. juli 2008 #1 Skrevet 3. juli 2008 Hei! er det noen som har brukt MMF på kaker her? å hvordan funker det? er smaken god? kan den brukes oppå et marsipanlokk eller? Vil så gjerne ha helt hvit bryllupskake, å den marsipanen man får kjøpt i butikken blir så matt og vanlig. Har hørt at det er mulig å kjøpe hvit marsipan fra konditori.. er dette å foretrekke enn MMF? er da ute etter 3 etasjes marsipankake.. ble litt mange spørsmål her, men håper at dere orker å svare på noen av dem På forhånd takk! Mvh
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 4. juli 2008 #2 Skrevet 4. juli 2008 MMF er litt søtere en marsipan, det er godt og enkelt og jobbe med. du trenger ikke marsipanlokk under. det tror jeg ikke passer helt sammen. men det finte med og ikke bruke marsipanlokk er at du da kan lage kaken uten nøtter og den passer for flere. tror de konditoriene som selger hvit marsipan selger det på en kake. vi selger ihvertfall ikke marsipanlokk løst pga at det er trøblete og frakte og blir ødlagt av været. jeg tror ikke MMF blir så fort svett i varmen eller i regnvær som marsipan. det er jo en stor fordel. men jeg har ikke laget så mye av MMF.
♥ To gutter ♥ en jente ♥ Skrevet 4. juli 2008 #3 Skrevet 4. juli 2008 Du kan jo spørre de som skal lage kaken om de kan få tak i helt hvit marsipan hvis du ønsker det. De som skal lage vår kake hadde aldri brukt helt hvit marsipan, men de bruker Pals som sin leverandør og de har jo helt hvit marsipan, så det skulle de da skaffe. Ellers så kan du jo kjøpe selv på Pals sitt fabrikkutsalg, www.pals.no hvis du har muligheten til det, eller her: http://www.festkaker.no/index.php?page=shop.browse&category_id=88&option=com_virtuemart&Itemid=128
proud mama Skrevet 4. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 4. juli 2008 Tusen takk for informasjonen. da har jeg blitt litt klokere iallefall:) skal snakke med min kakebaker i neste uke. kjempeflott at dere tok dere tid til å svare:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå