Gå til innhold

Sliter med utdrivinga - verre nå v/10 mnd - tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet det er lov å gi seg nå, men hadde tenkt å amme leeenge...

Hadde jo vært kjekt å kunne amme til han skal over på kumelk ved 1 års alder.

Utdrivingsrefleksen min har ikke vært helt 100, og har slitt litt med den. Fikk spray på barsel som jeg brukte helt i starten. Innimellom har jeg brukt litt tid før melka har sluppet, men gutten er utrolig tålmodig...vel bare når det gjelder amming :)

Nå i det siste er det blitt håpløst. Kan fort bruke flere minutter før melka kommer, og ved et par anledninger har jeg rett å slett måttet gi opp. Junior har hatt tenner snart en mnd, og det er ett under at han ikke har bitt meg skikkelig i frustrasjon. Ammer 3 ganger; morraskvisten, dag og ved legging. Ser ut som det ikke er noen vits i å prøve på dagamminga, for da er tålmodigheta hans dårligst. I dag ga jeg opp, og det kjennes som et nederlag :(

Noen som har noen tips/kjerringråd for å pushe på utrdivinga? Synes det blir litt drastisk med spray, siden amminga tross alt er på hell. Har nettopp blitt ferdig med min første mens, så det kan vel spille inn, men det har jo ikke blitt bedre etterpå heller...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan få rekvisisjon på en nesestpray hos legen. (pass på å få for flere ganger - det er lite i hver flaske) Den fungerer fint!

Skrevet

Prøv å drikke et stort glass romtemperert vann rett etter babyen er kobla til. Det hjelper for meg iallefall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...