Anonym bruker Skrevet 3. juli 2008 #1 Skrevet 3. juli 2008 Noen her inne som har HIV eller andre orsaker som gjør at dere ikke vil amme. Men at dere ikke har stått frem med hva som er galt med dere og derfor må finne på et svar til alle som spør hvorfor dere flasker? Jeg tar noen piller for en kondisjon jeg ikke vil at gud og hverman skal vite om og ønsker noen råd om hvordan komme unna flaske, pupp spørsmålene.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2008 #2 Skrevet 3. juli 2008 Om man har HIV så er sjangsen for å smitte barnet ved amming under 3 %...
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2008 #3 Skrevet 3. juli 2008 I utgangspunktet har jo ikke folk noe med det, blir jo som om man skal spørre oss som ammer hvorfor vi ikke heller gir flaske. (Innså nettopp at dette spørsmålet faktisk stilles da... Folk spør jo om alt mellom himmel og jord) Men kan du ikke bare si at flaske fungerer bedre enn amming for dere? Trenger jo ikke gå i detalj.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2008 #4 Skrevet 3. juli 2008 hiv negativ her, men har en venninne som sier "ikke faen om jeg viser puppene mine i offentlighet" den kan du jo prøve. dessuten synest hun det er ekkelt og unormalt.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2008 #5 Skrevet 3. juli 2008 3% er faktisk temmelig høyt, når det gjelder å utsette barnet for en dødelig sykdom
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2008 #6 Skrevet 3. juli 2008 kan du ikke bare si at du har mista melka? at du stresset for mye med amming på sykehuset at du til slutt mistet melka? det sa jeg...i virkeligheten ammet jeg ikke pga overgrep som barn som bare jeg om min mor og samboer vet om. er ikke noe jeg vil at alle skal vite om, så jeg sa at jeg mista melka....
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2008 #7 Skrevet 3. juli 2008 Noen har bare ikke nok melk. Kjenner en som har to barn, ammet som faen med begge to, men det ble bare ikke mer og ungene la ikke på seg. Måtte gi opp etter 2-3 mnd. og gå over på flaske. Hvor gammel er barnet ditt da? Kanskje du har såre brystvorter og må pumpe på flaske? Ingen som ser forskjell på mm og mme hvis ikke de inspiserer nøye.
Miss Misantrop Skrevet 3. juli 2008 #8 Skrevet 3. juli 2008 En god løsning på problemet, det og ikke amme forran mennesker, slik at man kan gi flaske. Syntes det er litt merkelig at folk spør om intime detaljer. Hvis en person ikke meddeler syntes jeg det hadde vært galt å spørre.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2008 #9 Skrevet 3. juli 2008 Det var også en ok løsning... Takk til anonym 2322
Gjest Skrevet 3. juli 2008 #10 Skrevet 3. juli 2008 Nå vet jeg at det ikke var det du spurte om, men her er noen fine artikler. http://www.forskning.no/artikler/2007/oktober/1192792497.39 http://www.forskning.no/artikler/2007/oktober/1192795151.9 Her står det jo at HIV-positive blir frarådet å amme i europa da, og jeg vet at artiklene går mest på afrikanske barn, men fortsatt fine artikler.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2008 #11 Skrevet 3. juli 2008 Det var veldig fine artikkeler. (Dvs jeg fikk kun opp nr. 1) Selvfølgelig vil det stille seg helt anderledes her som vi har rent vann. Og god hygiene på flasker. Det ville være unaturlig å amme et barn med en så alvorlig sykdom i 4 til 8 prosent av tilfellene. Forresten er det sånn at mange flere hvite en mørkhudede er resistent for HIV. Så det vil jo veie i andre rettningen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå