Gå til innhold

Urinveisinfeksjon hos barn under 1 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har opplevd dette? Min datter er 10 mnd. Hun har helt sluttet å spise mat. Vil kun ha pupp. Det er skikkelig slitsomt. Hvor lenge kan jeg regne med at det skal være sånn? Ellers er hun kvitt alle andre symptomer, så vidt jeg kan se..

Andre tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Vi har en datter som hadde uvi omtrent ved ettårsalder, og vi måtte gå på penicillinkur i 3 dager, som viste seg å være for kort, så den blusset opp igjen. Nå skal det sies at hun hadde en nyresykdom som vi oppdaget ved denne uvi`en, men uvi er kjipt nok det.

Har hun fått behandling for det?

Skrevet

Ja, hun får antibiotika. Skal gå på det en uke. Hun virker generellt i god form nå, men vil som sagt ikke spise mat. Hadde håpet at det skulle rette seg ganske raskt..

Skrevet

Datteren vår fikk uvi når hun var 6 mnd, som utviklet seg til nyrebekken betennelse.

Hun ble innlagt på sykehus, og da mener jeg å huske at de sa at det var prosedyre at alle barn under 1 år skulle innlegges v/uvi pga faren for utvikling av nyrebekkenbet.

Hu spiste eller drakk ikke på 3 døgn, fikk kun intravenøs væske behandling, hun orket ikke ta puppen engang som hun var så glad i......

Når jeg først er inne på dette så skal det sies at hun fikk sepsis(blodforgiftning) også av dette, så hun var alvorlig syk en periode til de klarte å finne rett antibiotoka.

Men inn på det med symptomer så har hun hatt uvi ca 10 ganger senere, har fått forebyggede antibiotika kurer i 15 mnd, og hun fikk uvi fordi om hun stod på medisin mot det, hun viste ALDRI symptomer på ny uvi. Vi leverte urinprøve fast hver 14, dag i nesten 1,5 år, det var kun slik en kunne "se" det på henne.

I ditt tilfelle tror jeg jeg hadde levert en ny urinprøve av henne for å få se hvordan den er nå, bedre å være føre var.......

Lykke til!

Klem

Skrevet

Glemte jo helt å svare på det om maten, jenta vår hadde også veldig liten matlyst ved uvi, det eneste hun spiste var egg.... ca 2-3 egg til dagen + drikke. Kanskje vi fikk i henne en halv yoghurt også viss vi var heldige, men det går over.... trøst deg m det, flott at du ammer iallefall!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...