Anonym bruker Skrevet 3. juli 2008 #1 Skrevet 3. juli 2008 Hvis man spiser mye fet mat, er det da fare for at barnet kan bli overvektig, selv om det bare får morsmelk? Jeg skal ikke legge meg opp i andres saker, men vet om et barn som bare får morsmelk, men som er langt over vekten som er gjennomsnittet for den alderen. På HS sier de at det er helt ok så lenge h*n bare får mm, så jeg skal som sagt ikke legge meg opp i deres barn, men bare lurer på om det mor får i seg har innvirkning på mm. Kan man rett og slett spise babyen fet på mm?
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2008 #2 Skrevet 3. juli 2008 Ikke peiling, men uansett er det sikkert greit, for når dette barnet begynner å bevege seg mer, forsvinner sikkert det som er til overs!
Gjest Skrevet 3. juli 2008 #3 Skrevet 3. juli 2008 Heia ) Et helt legitimt spørsmål som jeg selv har stilt meg. Jeg har ei jente som nesten hele tiden har ligget laaangt over normal kurven på helsestasjon når hun enda bare fikk mm. Det var da jeg begynte å se på kostholdet mitt. Selv er jeg slank og høy, min eldste var tynn som en strek og kort. Min yngste derimot lang og skikkelig rund. Da jeg begynte å kikke på kostholdet mitt så jeg at jeg faktisk er svært sunn. Det er bare at jeg rett og slett produserer feit mm, det gjorde jeg med eldste å husker jeg, men hun var til gjengjeld mye syk. Min melk er så feit at jeg har problemer med å rengjøre utstyret (pumpe, smokk på flaska etc.). Så tror heller det har med glupskhet på barnet og arv og miljø. Men heldigvis gjør det ingenting, for mm-fett løper det fort av seg når de begynner å gå. Dessuten har jeg erfart at det er helt skjønt at de har noe å ta av når de er syke (etter å ha erfart den andre enden med den første).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå