babyprincess Skrevet 3. juli 2008 #1 Skrevet 3. juli 2008 hvordan gjør man dette egentlig? Jeg kan ikke og klarer ikke drøfte, å nå skal jeg skrive en eksamens opg hvor store deler av karakteren går ut på at du er god til å drøfte.....! Hjelp...noen tips å komme med" Har helt eksamens angst i tillegg..huff...
Expat Skrevet 3. juli 2008 #2 Skrevet 3. juli 2008 Skriv opp tre kolonner på et ark. På den ene siden, På den andre siden, og Fakta. De to første krangler da med hverandre, den siste kommer med saklige opplysninger. Ha en brainstorm på papiret først, trekk sammen tre og tre som henger sammen og så skriver du de som hele ressonementer. Ikke glem konklusjonen helt til slutt.
babyprincess Skrevet 3. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. juli 2008 oi, du må være flink:-) Virket veldig smart det med tre kolonner. Det skjønte jeg og:-)hihi Hva mente du med trekk sammen tre og tre som henger sammen og så skirve de som hele ressonementer? (sikkert utrolig tåpelig spsm...) Fikk tips om å skrive innledningen til slutt.....er det lurt? Hvorfor...?
Expat Skrevet 3. juli 2008 #4 Skrevet 3. juli 2008 Innledning til slutt for du skal jo introdusere hva du skal si og hvordan skal du vite hva du skal si om du ikke har sagt det? Logisk! Så du har si en "for" kolonne, en "mot" og en "fakta". Du bare pøser at som detter inn i hodet på for, mot og fakta. I hytt og vær så du ikke glemmer noe som falt deg inn. Så sorterer du de sammen i tre og tre med argumenter for og imot og med fakta som klarerer en og en ting. En fra hver kolonne. Du ser fort hvor det mangler argumenter eller hvor du må tenke etter på fakta. Slik skriver du deg igjennom hvert argument i pen rekkefølge! Da blir det mindre rotete og henger bedre på greip. For eksempel: Over 3000 mammaer er logget inn på dib hver dag (fakta). Mange får svar på spørsmål de har eller diskutert saker som opptar dem (positivt), selv om andre kanskje tilbringer for mye tid og dermed får for lite overskudd til resten av livet sitt (negativt). Etc etc...
babyprincess Skrevet 3. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 3. juli 2008 HURRA,du er flink asså, kan ikke du bare ta eksamen for meg. TUSEN takk for hjelpen, det ble veldig mye klarere nå. Perfekt eksempel, det skal jeg huske når jeg skiver opg:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå