BabyAug Skrevet 3. juli 2008 #1 Skrevet 3. juli 2008 Tenkte meg en liten tur på byen imorgen og lurte på hvordan det er rmed røyking og amming. Venter jo uansett lenge med å amme pga alkoholen men går nikotinen ut med samme fart som alkoholen. Så hvis jeg venter til neste formiddag får ikke jenta mi i seg noe fra røyken?
mamma`n til nurk Skrevet 3. juli 2008 #2 Skrevet 3. juli 2008 Det jeg har lest ang røking og amming er at hvis man skal røyke, gjør det rett etter å ha ammet barnet, for da blir det mindre nikotin igjen i melka når du skal amme neste gang. Så med tanke på at du ikke skal amme før neste formiddag, tror jeg det går greit. Vet ikke om det blir igjen noe nikotin da, vet ikke hvor lenge det sitter i melka, men det er vel isåfall ikke mye.
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 4. juli 2008 #3 Skrevet 4. juli 2008 Jeg har hørt motsatt jeg. At dersom man "må" røyke, så skal man gjøre det like FØR man ammer, for det vil komme mindre nikotin i melken, dersom den allerede er "lagret". Aner ikke hvor lenge nikotinen er i melken, men kroppen forbrenner ikke den, slik den gjør med alkohol.
Lille`mor & lillebøll Skrevet 4. juli 2008 #4 Skrevet 4. juli 2008 og den tredje forslaget som jeg har hørt. 2 timer før amming. Eller rett etter.
skimre Skrevet 4. juli 2008 #5 Skrevet 4. juli 2008 her er gro nylander sine meninger om saken: http://www.klikk.no/foreldre/baby/article276098.ece og her er hva som står i pasienthåndboka: http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=28883 for dere som ikke gidder å lese selv;o) så står det at om man må røyke så gjør det rett ETTER amming, da nikotin går raskt over i morsmelken. "Nikotin blir raskt absorbert i melken etter at mor har røyket, og det har en nedbrytningstid på ca. 90 minutter"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå