~Milly~ Skrevet 3. juli 2008 #1 Skrevet 3. juli 2008 Jenta vår er 10 mnd, og har et temperament uten like! jeg ANTE ikke at det var mulig med så mye vilje i en så liten kropp.. Dersom jeg sier nei, og tar bort hånda hennes når hun prøver å ta noe/gjøre noe hun ikke har lov til, snur hun seg mot meg og HYYLER, gråter ikke, men hyler og skriker. Kjempesinna, og blir helt rød i ansiktet. Om vi er på butikken e.l., prøver hun å klatre utav vogna. Da tar jeg på selen, og med en gang hun merker at hun ikke kommer seg noen vei, HYLER hun igjen. Hun er umulig å ha med på butikker! Så mye skrik og skrål, at alle snur seg og kikker. Hun spytter ut maten. Ikke fordi hun ikke liker maten! Dersom jeg trekker oppmerksomheten hennes til noe annet, kan hun fint spise ett par skjeer, men når hun kommer på at jeg gir henne mat, spytter hun ut. Når vi er hjemme, og hun spiser f.eks brødskive, får hun alltid spise selv. DA er det greit. men sånn som i dag, var vi en tur på IKEA, og spiste middag der. Hun spyttet ut maten, og bare hylte og skrek. Jeg blir utrolig sliten av denne konstante skrikingen og hylingen! Så fort hun ikke får viljen sin, setter hun i gang. Har prøvd å være rolig, prøvd å avlede, prøvd å si nei med en alvorlig stemme, prøvd å ta henne bort. Aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre, skulle ønske vi hadde fine dager sammen!! (Før noen nevner det; JA, pappan tar ansvar også, kjempemasse! Vi er slitne begge to)
~Milly~ Skrevet 3. juli 2008 Forfatter #2 Skrevet 3. juli 2008 Er det virkelig bare vi som har et lite sinnatroll? *hjertesukk-fra-sliten-mamma&pappa*
Mor&barn Skrevet 3. juli 2008 #3 Skrevet 3. juli 2008 Min er bare 8 mnd, men ja et ordentlig stabeist Lurer på hvor han har det fra ;D flire Men hva jeg skal gjøre med det. deeet vet jeg ikke
Expat Skrevet 3. juli 2008 #4 Skrevet 3. juli 2008 Driver hun og får tenner nå? Det kan sette dem helt på kanten... Ellers, husk at hun ikke har visst at hun har innflytelse på ting før. "krangle" med henne om ting du kan tåle, planlegg en krangel hun får vinne, flere hver dag. Det er veldig morro for de at de får øve, og så kan det være din tur til å få viljen din neste gang kanskje?
~Milly~ Skrevet 3. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 3. juli 2008 Hun er nettopp ferdig med 5 stk som kom på en gang (4 oppe og 1 nede), virker ikke som flere er rundt hjørnet. Takk for tipset om å la henne vinne krangler! skal prøve på det. Jeg føler at NEI er det eneste jeg sier for tiden, og det er så slitsomt og kjedelig for alle parter. hun blir sinna, og jeg blir frustrert og irritert. Vet liksom ikke hvordan vi skal komme oss utav denne sirkelen.
Expat Skrevet 3. juli 2008 #6 Skrevet 3. juli 2008 NEI funker ihvertfall ikke, men det visste du jo. Gi henne bedre forslag. Istedenfor "ikke slå" så si "være goooood" (vis henne med hånden hennes, klappe fiiiint). Min lille var "gooood" med mye rart i den alderen. Sto og klappet mormors potteblomster. Iallefall bedre enn å dra de utav pottene haha. Husk å rose når hun er flink, eller forsøker.
~Milly~ Skrevet 3. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 3. juli 2008 Tusen takk for godt svar =) Krysser fingrene, samler tålmodighet, og satser på en god dag i morgen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå