♥Mie Celine♥Håkon♥ Skrevet 3. juli 2008 #1 Skrevet 3. juli 2008 JEg ønsker så sterkt den lille på 7 uker jeg bærer på, men faren er ikke klar for det! han sier jo at valget til slutt er mitt og han bare på takle det, men er ikke koselig å gå gravid med en mann som "må takle det" han er veletablert, har god økonomi, gjeldfri bil, stort hus, god jobb, 28 år og vi har ett godt forhold! han har visst bare ikke tid til å roe seg enda ???? hva gjør jeg!!! Jeg takler ikke abort, da kommer jeg til å angre meg grønn og blå, for ønsker så veldig en baby til.. har en gutt på 3,5 år (det er ikke hans barn) og vil ikke ha for stor aldersforskjell mellom han og nestemann.. Også er jeg så babysyk at jeg døe! jeg ble såå glad når jeg så jeg var gravid, men den gleden ble raskt drept nå går jeg med en liten glede som ikke får slippe ut, svart samvittighet og stoore kvaler!!!! jeg vet egentlig med meg selv at jeg ikke klarer abort, men er det egoistisk av meg?? Er det ondt av meg å beholde ett barn når faren ikke ønsker enda??
snæparguri Skrevet 3. juli 2008 #2 Skrevet 3. juli 2008 d forandrer seg når magen kommer. og ikke minst når ungen kommer.har dere vært sammen lenge? jeg ville ikke tatt abort han er gammel nok til å vite at sex kan føre til mer
Må jeg ha nick? *Nr3påvei* Skrevet 3. juli 2008 #3 Skrevet 3. juli 2008 han er 28 år... når har han tenkt å bli klar da?? nå vet ikke jeg hvor gammel du er,men om du er på alder med han har du ikke tid til å vente i 10-15 år til liksom... (du kan,men sjangsen for å bli gravid da synker jo betraktelig) syns ikke du skal ta abort når du føler selv at du ikke klarer det..
*Roxy* Skrevet 3. juli 2008 #4 Skrevet 3. juli 2008 Det høres ut som en kjedelig situasjon! Visste han at det var en mulighet for at du kunne bli gravid da? Har dere snakket om det før? 9 mnd er god tid til å forandre mening og begynne å glede seg til å bli far.. Sats på det, du
♥Mie Celine♥Håkon♥ Skrevet 3. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 3. juli 2008 vi har bodd sammen ett år, vært sammen i to. OG jeg vet jo han blir gald i ungen bare han venner seg til det. men føler meg så slem som lissom "tramper igjennom" vilja mi som en annen trassig unge. jeg viiiil ha!!!! blir lissom så voldsomt fler meg. men jeg makter ikke ta abort! da kommer jeg til å hate meg sjøl og angre dypt og inderlig etterpå
♥Mie Celine♥Håkon♥ Skrevet 3. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 3. juli 2008 jeg er 24. OGså er han så redd for å få utviklingshemmet unge. hvem er ikke det? men sjansen stiger jo betraktelig når han runder 30 da... jeg går på piller, så trudde ikke jeg skulle bli gravid. men så har jeg gått på angstmedisiner, og da har visst ikke pilla fungert optimalt. jeg slutta med alt av piller tidlig i svangerskapet (uke 3) så er ungen skadet av det, ville jeg vel ha mistet. så er ikke redd for at pillene skal gjøre noen skade. De pillene ekke så voldsomt farlige heller igrunn. Vi har aldri snakket om unger, for har lissom alltid vært ett ikke tema fra hans side. om vi ser en baby, så er det ÆSJ og ekkelt, og om han ser fødsel på tv spyr han nesten...
Mrs. Bouquet Skrevet 3. juli 2008 #7 Skrevet 3. juli 2008 Etter min mening høres ikke abort ut som et godt alternativ. Å beholde et barn så lenge det er ønsket fra din side er ikke egoistisk (en litt annen sak om du hadde vokst opp i et fattig land med dårlige oppvekstvilkår for barnet f.eks) Men selvfølgelig en kjip situasjon at ikke begge er like glade for valget. Med tanke på hvordan hormonene påvirker oss også følelsesmessig når vi er gravide, blir det kanskje ikke så veldig lett for deg, men jeg har tro på at tanken på å bli pappa vil modnes hos mannen din etterhvert.
♥Mie Celine♥Håkon♥ Skrevet 3. juli 2008 Forfatter #8 Skrevet 3. juli 2008 er det jeg tror også. håper ihvertfall!!!
Gjest Skrevet 3. juli 2008 #9 Skrevet 3. juli 2008 Huff, så trist... Håper virkelig han "tar til fornuft" snart da. Kanskje han bare har litt panikk? At det hele er litt overveldende... Du må selfølgelig bestemme selv, men jeg syns ikke du skal la deg presse til abort. Du sier jo selv at du kommer til å angre. Kanskje det kan være en idè å ta tidlig ultralyd om noen uker? Så får han se at det virkelig er en liten baby inni der. Masse lykke til!!
babyandme Skrevet 3. juli 2008 #10 Skrevet 3. juli 2008 Vil først si gratulerer med spiren i magen:-) Du skal ikke trenge å få dårlig samvittighet for at du tar ansvar for deres handlinger.. Når tror han at han er klar for barn da? Tenk om du tar abort nå og blir gravid igjen senere..kanskje han sier det samme da,at han ikke er klar da heller? beklager, mener ikke å være spydig..men synes det er dumt å bare lempe over valget til dama på grunnlag av at man ikke er klar..Ikke ta abort om du ikke ønsker å fjerne livet som vokser inni deg, da kommer du nok til å angre senere.. Det sies jo at man ikke angrer på barna man får, men på dem man aldri fikk. Følg hjertet ditt og ikke ta valg utfra press og dårlig samvittighet.. husk at det er du som må gå med sorgen i ettertid og ikke mannen din..synes det teller litt. Lykke til videre til deg og dere! *Klem*
mor_til_2_84 Skrevet 3. juli 2008 #11 Skrevet 3. juli 2008 Jeg syns ikke du skal ta abort, siden det er helt tydelig at du vil beholde. Og nei, du er ikke egoistisk dersom du beholder. Piller, kondomer eller hva det måtte være. Han vet like godt som alle andre at sex kan bli til et barn. Syns du skal la han få litt tid til å venne seg til tanken. Kanskje du kan tipse han om noen pappa sider på nett, der han kan få luftet litt på ting. Er sikkert mulig å møte noen som ikke ønsket barn, men som er fornøyde med at de ble det likevel. Samboeren min var 27 da jeg ble gravid, og var IKKE klar for å bli pappa. Nå, er sønnen vår snart 2 år. Og jeg får ofte tårer i øya over hvor flink samboer er med ungen vår. Helt super pappa. Han måtte bare venne seg til tanken, og i dag kunne han ikke forestilt seg livet uten barn. Samboeren din kommer seg nok han og.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå