Gå til innhold

Enda et innlegg om saker å irritere seg over!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå fikk jeg SMS fra bf. Jeg har tidliger sendt ham SMS ang penger til å skaffe pass til ungen, siden bf vil ha ham med til syden. Nå var svaret; "du betaler pass, jeg betaler turen! OK"

WTF??? Jeg har da ikke bedt bf ta ungen med til syden, det har han valgt selv. Og pass trenger ikke jeg for vår ferie, som blir telttur pga dårlig råd.

Gudhjelpes, jeg blir så drittlei. Det skal alltid være sånn; bf har i alle år prøvd å lure seg unna det bidraget han bør betale gjennom delvis forfalskning av lønnslipp osv. Aldri kjøpt noe ekstra, og til og med prestert å si at jeg får sende med ungen "feriepenger"......

Han har f..n meg utbetalt minimum 30 000,- pr mnd og har samboer som er i jobb, og så skal jeg betale passet? Greit det ikke er store utgiften, men likevel. Bf vet også at jeg har dårlig råd, og ikke har han minste ungen vår i det hele tatt, Bf vil ikke ha noe med minste å gjøre, og eldste har han nå i ferien for 4. gang i år.

ÅÅÅHHHHH, måtte bare få det ut!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg håper du ikke betaler for passet!??

Og det at han ikke vil ha minste; Jeg ville sagt enten begge eller ingen. Tenk når minste begynner å skjønne at han blir utestengt av far men storebror får være med! :(

Skrevet

Problemet er at ungene er ganske store, eldste er tenåring. Så det er ikke så lett å skjule noe for ham. Det ender nok med at jeg ordner pass.... Så han får ferien med faren...

Men jeg blir så lei av at det skal være så forbanna vanskelig hele tiden.

Jeg sendte SMS tilbake hvor jeg spurte om han ville betale passene dersom jeg og ungene skulle på ferie betalt av meg. Han har ikke svart på det. Han er sånn som bare helt lar være å svare, om han ikke gidder. Det også er noe jeg irriterer meg over....

Minste vet at eldste er på besøk hos bf av og til, men det ser heldigvis ut til å ikke være et problem. Minste er veldig mammaunge:) Heldigvis. Og jeg prøver å få det til slik at minste er hos besteforeldre når eldste er hos faren. Det ser ut til å være god ordning, for da har minste det litt spennende også:)

Skrevet

Sjokkert over at du går med på dette! Altså at han kun vil ha samvær med minste. Vet en far som tok dette til retten da han krevde omsorg for den største men ønsket ikke kontakt med den minste. Han fikk kjeft fra dommeren og klar beskjed om at omsorg var uaktuelt. Samvær med den eldste fikk han kun om han hadde samvær med minste.

Som foreldre kan en ikke velge på den måten. Sender ut gale signaler, og kan føre til problemer for den minste, og den største også. Hadde jeg vært størst hadde jeg jaggu slitt med dårlig samvittighet.

Det med at faren nekter betale pass er i mine øyne ditt minste problem.

Skrevet

Uff. Slik som enkelte ordlegger seg her, så sjønner eg at det blir problemer.....

En høster som en sår.........

Det er faktisk et ordtak å ta med seg...

Skrevet

NN 22:30:

Hva mener du med ordlegge seg? Hva er det du reagerer på? Om du tror jeg krangler støtt med bf, så tar du feil. For det krever at en i det minste snakker sammen, men bf her får en ikke i tale. Han strekker seg til SMS sånn noen få ganger i året. Dette er også om jeg spør om noe ang f eks antrekk for ungen til konfirmasjonen neste år. Sendte SMS for flere uker siden, og har ikke hørt noe enda om det. Alt ang samvær ellers, skjer med avtale direkte med ungen, ikke meg(det får jeg ikke til). Og slik har det vært i mange år allerede.

Så det er vel det jeg har sådd, da.....Ikke vært "streng" nok med bf....

Her er mye "historie" om hvordan ting har vært, men jeg kan jo ikke skrive alt. Kan si såpass at jeg er ikke vanskelig(eller er det vel i bf's øyne), men har alltid ønsket å ha samværet på "stell", for ungenes del. Og har bitt i det sure eplet og godtatt dette at han bare har eldste sporadisk, for "husfredens" skyld. Hadde jeg satt meg på bakbena ang dette, så hadde det ikke vært noe samvær med noen av barna.

Her sitter jeg og har alt ansvaret, bf har bare har sporadisk samvær i alle år. Han vil ikke ha samværsavtale, for det passer så dårlig med livet hans, sier han. Og så skal jeg attpåtil betale deler av hans ferieutgifter? for det er jo det det er. Jeg må også betale reisen for ungen til far, med buss(4 timers tur). Dette gjør jeg alltid, for ellers blir det ikke samvær.

HI

Skrevet

Du må for alll del slutte med å være så dumsnill!!!

Skrevet

Problemet her er at valget er ikke begge i noe som helst tilfelle. Det er enten som det er, eller så er det ingenting. Bf vil ikke bli kjent med eller hente minste(som jeg ikke kan sende med buss til vilt fremmede mennesker som jo bf og hans sambo er, selv om broren er med). Og jeg kan ikke la eldste miste all kontakt med bf, som han tross alt kjenner og har hatt en viss kontakt med opp i gjennom.

HI

Skrevet

Jeg vil bare nevne at stillhet er beste forsvar, ikke krangle med han, gjør slik han gjør og ikke svar han neste gang... det vil irritere han like mye som det irriterer deg at han ikke svarer..

Skrevet

Synes ikke du skal betale noe pass. Han finner ut av det når ungen må ha nødpass på Gardermoen (eller hvor som helst man reiser fra).

Skrevet

Jo, jeg vet det. Men dette ender med at han får det som han vil; jeg betaler passet. Og hva hjelper det da å være stille? Er jeg helt stille, så hører jeg jo aldri fra han. Det irriterer ham ikke.

Dette er som det alltid er, han lar humla suse, og driter i om det blir samvær eller ikke. Han bryr seg nemlig ikke om det blir eller ikke. Han føler han gjør sitt dersom han har samvær sånn en helg hver 4. måned, da er han "snill" med ungen. Han kunne fint holdt seg helt borte, dersom han helt gjorde som han ville. Han ber aldri ungen komme på besøk. Men ungen er stor og spør selv.....

Etter snart 15 år, så vet jeg dette. Vi krangler ikke, for det gidder jeg ikke og ikke snakkes vi heller, for det gidder ikke han.

Og den det da går ut over, dersom jeg ikke gjør noe, er ungen, som alltid. Skaffer jeg ikke pass, så stresser ikke bf i siste liten for å fikse det; han bare reiser uten ungen.

Fy søren, og han har jeg 2 barn med(yngste ble til i et svakt øyeblikk og er egentlig et lite "arbeidsuhell", men jeg er jo utrolig glad for ungen likevel).

HI

Skrevet

Han har ikke foreldreansvar, så da får han vel ikke nødpass heller?

HI

Skrevet

Fyren høres helt tafatt og uansvarlig ut.

Vil den største til han?

Hadde f.. ikke turt sendt barna mine til han. Om han bare ville reist fra ungen om han ikke hadde med seg pass syns jeg han er lite å samle på- både som far og menneske.

Æsj, blir kvalm av hele saken.

Skrevet

Ok, selv om dette innlegget ble skrevet i går, så må jeg bare svare.

HI, du må slutte å være en svekkling. Om bf vil ha med eldstesønnen på ferie, få han skaffe passet. Hvis ikke vil, kan du bare si til han: enten skaffer du passet eller så drar gutten ingen steder. Så enkelt er det.

Du må sette foten ned, ellers så vil bf tro at han kan bosse deg rundt slik som han vil. Han drive allerede å tvinne deg rundt lillefingeren, for å si det sånn. Du danser jo etter hans pip til enhver tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...