Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Er det noen her som har valgt å ikke vite kjønnet på UL?

Vi tok det valget på vei til sykehuset og lever nå i spenning. Får ikke kjøpt inn så mye da, men det haster ikke akkurat...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet heller ikke!

 

Frustrerende når man skal handle inn klær men ellers går det fint fint å ikke vite :)

Skrevet

Vi har valgt å ikke vite det denne gangen. Mer spennende det syns jeg!

Vi har en fra før, så vi har det vi eventuellt måtte trengei i begynnelsen. Av klær så får man så sinnsykt mye i gave + at de første ukene så er det enklest å bare ha på body og strømpebukse. Blir så mye å kle av og på hele tiden :) hehehe. Men denne gangen skal jeg ha med egne bodyer på sykehuset. De var sinnsykt store og utvaskede de som de hadde der til låns.

Skrevet

Vi visste ikke med Småen. Var skikkelig spennende - selv om vi trodde det ble gutt som det da ble- :)

Men vi fikk nå handlet det aller meste selv om vi ikke visste kjønn.

 

Har ikke vært på ul enda i denne graviditeten. Klarer ikke helt å bestemme oss for om vi vil vite eller ikke... :)

Skrevet

Heihei! Nå er det ganske lenge siden vi var på ultralyd, for nå er jeg 6 mnd. på vei...;) Men jeg ville egentlig ikke vite kjønn, og min kjære var mer nyskjerrig. Så jeg sa vi kunne vite det hvis de var sikkre..;) Men tror du ikke de var usikkre når vi kom dit, hehe. Så vi aner ikke annet enn utifra vår egen magefølelse. Jeg tror gutt og han tror jente. Så blir jo spennende å se da! Nå er jeg ikke så nyskjerrig på kjønn som jeg var i begynnelsen, for nå skjer det så mye! Masse spark og kroppsdeler jeg kan kjenne inni her. Så har ikke det store behovet for å vite, selv om jeg skal på en ultralyd til i slutten av juli. Dette pga. morkake-skjekk.. Da er det kun 2 mnd. igjen til termin så det er og forblir en hemmelighet fram til da..;) Har fått shoppa masse for det om! Utstyr som vogn, seng o.l er jo alltid greit å ha nøytalt hvis man skal ha flere barn. Klær kan man alltids få nok av etter fødsel og det er jo søte nøytale ting der også:)

Skrevet

He, he... Her er det samme. Jeg tror det blir gutt og han jente. Han ønsker seg gutt og prater som om det var det, så nå har det blitt en liten konkurranse-innstilling her hjemme.

Jeg som er så nysgjerrig av natur burde egentlig krype oppover tapeten, men jeg synes det er spennende. Dessuten maser alle om kjønn hele tiden. Min mor ble skuffet da vi fortale at vi ikke visste og ikke ville vite. Hun skulle jo shoppe... Det er jo så mye man kan kjøpe til begge kjønn, og jeg vet at man får veldig mye fra familie og venner, så jeg stresser ikke.

Skrevet

Godt å høre at det var flere. Følte meg litt alene her en stund.

Jeg skal på ultralyd igjen neste uke (oppfølging pga livmortappen) og fikk da vite av min lege at de da kan se babyen enda bedre siden det er en innvendig UL. Min samboer skal også være med... Vil vi være mer nysgjerrige? Jeg har jo litt lyst til å vite det også da... Huff, ikke lett dette med hormoner og alt... Frem og tilbake, opp og ned... Håper det ikke blir verre nå!

Skrevet

Samboer sier "hun" til magen hele veien og er skråsikker på jente, hehe.. Guttefølelse har jeg hatt helt siden jeg ble gravid egentlig, kanskje fordi mange rundtom her i byen har fått mest gutter før. Men har skikkelig tut-mage så tvilen blir ikke mindre av den grunn;) Synes også det er VELDIG mye fokus på at man MÅÅÅÅ vite kjønn rundt fra bekjente. De blir nesten litt sure for at vi ikke skal vite, de vil så gjerne shoppe til babyen. Men de får jo vite hva det blir etter fødselen..;) tro meg, du får kjøpt nok av saker og ting fordi om du ikke vet kjønnet, hehe. Jeg koser meg med handling til kommende tantebarn som de vet kjønn på, og da tar jeg heller litt av med rosa der, hehe.

Skrevet

Vi visste ikke forrige gang (etter eget ønske) og syntes det var alldeles greit. Denne gangen vil vi vite (så har vi prøvd begge deler).

 

Ikke noe problem å kjøpe nøytrale klær i små størrelser, og utstyret (vogn, sengetøy, osv) ville vi ha nøytralt uansett med tanke på ev. flere barn.

Skrevet

Vi vet ikke, hadde ikke lyst til å vite rett og slett, synes det blir ekstra spennende :) Og det massevis av kjønnsnøytrale klær, så innkjøpene blir nok akkurat like store her uansett :)

Skrevet

Vi vet ikke. :) Det kunne ikke sees paa UL pga elendig UL-apparat, og uansett oensket vi ikke aa vite det. Jeg var paa forhaand litt usikker om jeg oensket aaa vite kjoennet... Men min opplevelse av UL var at kjoenn bare var totalt uviktig, jeg var fullstendig oppslukt av den lille der inne som sparket og turnet! Vi skal paa privat UL neste uke (25+0), men haaper aa unngaa aa se det da...

 

Jeg har kjoept MASSE likevel! Hehe. Det er endel babyklaer og utstyr som er unisex, selv om mye av det fineste dessverre er lyseblaatt eller rosa... Jeg troester meg med at vi faar sikkert masse blaatt/rosa i gaver, og dessuten kan jo UL vise feil kjoenn... Kjipt aa sitte med masse rosa ting hvis det likevel plopper ut en gutt eller omvendt!

Skrevet

Vi vet heller ikke hva det blir! Da vi var på ultralyd, lå babyen nede i ei lita "lomme" der det var lite fostervann. I tillegg lå beina i kryss over hodet...

 

Vi hadde i utgangspunktet tenkt at vi ville vite hva det blir, men det var ikke mulig å se det. Jeg skal inn til ny ultralyd om et par uker, men nå er vi faktisk litt usikre på om vi vil vite det. Det blir jo litt ekstra spennende å ikke vite det! Og det er ikke noe problem å handle inn tøy og utstyr, det er jo bare rosa og lyseblått man strengt tatt bør unngå. Også er det jo litt greit at en kjønnsrolle ikke er det første babyen får tildelt når den kommer ut ;-)

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...