Vestlending med to, snart tre? Skrevet 3. juli 2008 #1 Skrevet 3. juli 2008 Jeg har to timer å kjøre til sykehuset (dersom jeg føder om natten, om det skjer om dagen er det en og en halv siden det da går ferje). Gruer meg litt til fødselen fordi jeg sist gang ble sendt hjem mens jeg selv følte det kunne skjedd når som helst. Etter at vannet gikk hjemme sist hadde vi en helt forferdelig tur uten at jeg kjente liv fra jenta mi i det hele. Er det noen her som har erfaring med lang vei til sykehus? Ringer dere jordmor/lege eller ringer dere sykehuset for å høre om når dere skal kjøre? Noen med noen erfaringer på dette område?
Vestlending med to, snart tre? Skrevet 4. juli 2008 Forfatter #2 Skrevet 4. juli 2008 Dytter litt på denne jeg....
Ewinth Skrevet 4. juli 2008 #3 Skrevet 4. juli 2008 Jeg har en time å kjøre til sykehuset, men synes det er lang nok vei for det. Sist gang gikk et 4,5 time fra vannet gikk til ungen var ute, og da stresset vi ikke med å komme oss av gårde i og med at vi ikke ante det kom til å gå såpass raskt. Denne gangen er jeg klar til å fyke av gårde så snart det starter. Da får de heller bare avvise meg på sykehuset. Sist gang ringte jeg da vannet hadde gått, og da sa de jeg godt kunne komme til kontroll, spesielt siden jeg bodde et stykke unna byen. Har snakka en del med jordmor om dette, og hun råder meg til å reise med en gang denne gangen. Dersom det ikke skulle være ordentlig i gang når jeg kommer på sykehuset kan de antakelig ordne rom til meg på sykehotellet vegg i vegg, slik at vi kan vente der i stedet for å reise hele veien hjem igjen. Har 8 dager igjen til termin og er like spent på hvilket kjønn det blir (vet ikke) som på hvordan denne fødselen kommer til å gå...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå