Storebror & Lillesøster Skrevet 3. juli 2008 #1 Skrevet 3. juli 2008 Gifter meg om 3 uker og er babysyk:) Sist fødsel var helt topp,gikk som en drøm,selv om jeg lå over 2 timer fra 9 cm til full åpning (fikk drypp) og så en time med pressing,brakk halebeinet og han ble tatt med vakum på slutten,stod helt i åpningen,men riene ble så korte og hjertelyden sank så de ville ha han fort ut. JM sa at jeg ikke hadde hatt en lett fødsel,men jeg hadde trodd det var verre,men kjente jo ikke den trangen til og presse som alle snakker om og kjente heller ikke hodet i åpningen,Jm mente at det kanskje var fordi han lå litt skjevt og at han ikke var helt nede i bekkenbunnen,(men han må da ha vært det når man ser hodet eller...kanskje jeg ikke forstår helt) Men det som er spm mitt er om dere som ikke kjente noe,vondt nedentil var det verre neste gang eller likt? Er redd det blir verre denne gangen selv om Jm mente det ville gå bedre neste gang. Følte jeg var lammet nedentil,kjente bare riene i ryggen og magen.
*gruffalo* Skrevet 3. juli 2008 #2 Skrevet 3. juli 2008 Hadde ingen trykketrang med første mann.Men tror det var fordi de hadde gitt meg for mye epidural. Fikk epidural, så drypp for å få fortgang, så epidural pga veldig vondt... Så ble nok litt for mye. Kan dessverre ikke si noe om det blir verre neste gang eller ei. Jeg hadde keisersnitt pga svangerskapsforgiftning, så...
mockis me Skrevet 3. juli 2008 #3 Skrevet 3. juli 2008 Akkurat samme her bare at det endte ikke med keiser snitt..
Gurine Skrevet 3. juli 2008 #4 Skrevet 3. juli 2008 Hadde det litt som deg under fødselen min, men vet ikke hvordan nr. 2 blir enda.. termin i desember. Jeg lå med rier hele dagen, men jordmødrene syntes de var lite effektive, så jeg fikk drypp. Vet ikke om det hjalp på fortgangen, men fikk i hvertfall kroniske rier, og syntes smertene var hinsides alt. Smertene setter seg så voldsomt bak i korsryggen på meg, at jeg føler meg totalt lammet i rumpe og bena liksom. Burde flyttet på rumpa litt under fødselen fordi jeg lå så skjevt med kroppen, så det ble vanskelig med fotstøttene og alt, men ikke søren om jeg klarte å bevege på meg, for jeg følte meg helt lammet uten å kunne kontrollere en bevegelse. Føltes som om ryggen min var av, og det nedenfor lammet. Men så til slutt da så fikk jeg høre at jeg hadde full åpning, og at nå kom pressriene, og nå måtte jeg presse. Men riene mine var helt like hele tiden de, så jeg syntes det var så rart. Følte absolutt ingen pressetrang. Måtte derfor "lære" hvordan jeg skulle trykke mens det stod på liksom, uten å ha hjelp av trykketrang. Men jenta mi kom da ut med tid og stunder, så jeg må da ha gjort noe riktig Jeg er veldig spent på om neste fødsel blir likedan, og om jeg må presse igjen uten å føle pressrier liksom. Håper også at fødsel nr 2 blir lettere
oktopus Skrevet 3. juli 2008 #5 Skrevet 3. juli 2008 Jeg hadde ingen trykketrang under første fødsel. Det var da veldig vanskelig å vite hvordan jeg skulle presse. Jeg trykka "til jeg ble blå", men fortsatt sa de at jeg måtte trykke. Jeg kjente hode godt i åpningen, faktisk grusomt vond... JEg lå å trykka veldig lenge. Med nr 2 var det noe helt annet. Riene gikk over til pressrier. Jeg kjente at nå må jeg trykke. Det er vanskelig å forklare, på en måte var det vondere, men samtidig mye enklere. Jeg kunne ikke la være, måtte liskom trykke. Først nå etter 2. fødsel har jeg forstått hvilke muskler det skla presses med;) Pressa sikkert ikke mer enn 20 min. En mye enklere fødsel enn nr1 !!
~sjiraff~ Skrevet 3. juli 2008 #6 Skrevet 3. juli 2008 Hadde ikke trykketrang med førstemann, vet ikke om jeg hadde pressrier en gang jeg... Fikk bare beskjed om å presse. Nå med nummer to var det som om kroppen presset litt sånn av seg selv, jeg skjønte ikke at det var pressrier før jordmora sa det..
Storebror & Lillesøster Skrevet 3. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 3. juli 2008 Jeg sa at Jm måtte hjelpe meg med og presse,hun måtte dra inn pusten og trykk så kunne jeg herme he,he..klarte det ikke hvis ikke for jeg kjente ikke at jeg måtte presse,så følte at jeg bare ville puste meg gjennom riene slik som jeg hadde gjort hele de 18 timene... Er bare redd at jeg skal tro på Jm at det blir bedre,og så blir det plutselig mye verre fordi jeg virkelig kjenner at det skal ut en unge der,men baby skal jeg ha uansett. Vil bare ikke gå i trua på enda en drømmefødsel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå