Mammaen til Tuva:) Skrevet 3. juli 2008 #1 Skrevet 3. juli 2008 Jeg har siden jeg ble gravid hatt en del problemer.. Jeg var alene mesteparten av graviditeten pga jeg studerte langt hjemmefra, og ble da sittenes alene å spise hele tiden.. Når jeg flyttet til hjemplassen min, ble ting litt bedre, men det gikk fort tilbake igjen.. Og jeg driver ennå å overspiser hver kveld, spiser til det gjør vondt, men klarer ikke å la være. Jeg legger veldig mye opp til kranglene jeg og typen har, tåler ingenting. Og det er ikke lenge før han ikke orker mere, og sier at jeg må komme meg til legen. Jeg merker selv at jeg ikke er den samme som da han møtte meg, jeg er veldig sjeldent glad, kun når jeg er sammen med min datter. Ellers er jeg veldig deppa hele tiden. Det hjelper ikke at jeg har en jobb jeg absolutt ikke trives i, men om det er depresjon vet jeg ikke. det eneste jeg vet er at dette orker jeg ikke mere.. Bør jeg ringe fastlegen min? håper noen gidder å svare, for utenom typen min, så har jeg ingen jeg kan prate med om det..
Leirha Skrevet 3. juli 2008 #2 Skrevet 3. juli 2008 Det kan nesten høres ut som en depresjon ja. Har du prøvd å tatt det opp med legen din? Jeg ville gjordt det isåfall, og hørt om han kunne henvist til en psykolog. Jeg gjorde det for mange pr siden, det hjelper veldig. På kort tid, men mest på sikt. Håper det ordner seg for deg.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 3. juli 2008 #3 Skrevet 3. juli 2008 Depresjon, kanskje, men så lenge man spiser får man vanligvis ikke diagnosen depresjon sa legen min. Søvnløshet og ingen matlyst er typisk ved depresjon. Det høres i grunn ut som om du har en livskrise. Denne kan du jobbe deg gjennom ved å ta tak i det du er misfornøyd med. Bytt jobb, bytt mann, fiks håret, og begynn å trim. Kom deg ut og rør på kroppen det gjør godt både fysisk og psykisk. Du vet i grunn selv at du er på feil spor, og da må du selv finne det rette. Lykke til.
Gjest Skrevet 3. juli 2008 #4 Skrevet 3. juli 2008 Hei. Jeg anbefaler deg å ta kontakt med fastlegen og fortelle det du skriver her. Kan høres ut som du trenger hjelp til å komme over kneika. Ikke alltid så lett og skifte jobb/mann/trimme om man i utgangspunktet er sliten og lei. Ta kontakt med lege, så hjelper han/hun deg videre. Masse lykke til til deg.
Leirha Skrevet 3. juli 2008 #5 Skrevet 3. juli 2008 Hvis du ikke vil si det til legen din, så skriv alt ned på et ark og la ham lese det. Gjerne litt lettere på den måten, hvis du ikke er vant til å snakke om ting får du gjerne fram mer hvordan det er på den måten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå