3småskatter:0) Skrevet 3. juli 2008 #1 Skrevet 3. juli 2008 Heisann:0) Jeg er litt nygjerrig,og så er jeg litt usikker på om det er så bra egentlig å dusje hver dag.Det er nettopp det jeg gjør......har prøvd å gå ned til annenhver dag ,men da ble jo håret kjempe fettet og ekkelt. Er det noen som har noen tips til hvordan håret skal holde seg fint uten at man trenger å dusje så ofte? Klem fra meg:0)
Gjest Skrevet 3. juli 2008 #3 Skrevet 3. juli 2008 Jeg dusjer hver dag, og på sommeren med trening, bading etc, blir det jo gjerne to og tre ganger.. Men jeg gidder ikke vaske håret hver dag. Frisørene anbefaler å vaske håret max to ganger i uka. Om man er vandt til å vaske det daglig, tar det en liten stund før håret "aksepterer" å ikke var nyvasket hver dag. Etter en stund blir det ikke like fort fett og holder seg fint lenger. Og det er sundt både for håret og hodebunn å bli utsatt for mindre såpe, vi bruker jo egentlig alt for mye..
Tingelingelate med to tomater Skrevet 3. juli 2008 #4 Skrevet 3. juli 2008 Har ingen tips til deg siden jeg selv dusjer hver eneste dag=)=)
mammamammamammamor Skrevet 3. juli 2008 #5 Skrevet 3. juli 2008 trur dei fleste av vår generasjon dusjer hver dag men di gaamle dusjer jo omtrent bare en gang i ukaa. håret bllir fortere fett om en dusjer ofte. det venner seg liksm til å bli vaska mye så mitt tips vent et sommeren er over. pin deg igjennom ei tid med fett hår. sså går det over etter ei stund. eller så får du bare dusje hver dag. nyter en dusj om kvelden eg, liksom den avkoblinga eg får i en kaotisk hverdag
Gjest Skrevet 3. juli 2008 #7 Skrevet 3. juli 2008 Dusjer hver dag, vasker håret annenhver/ hver tredje dag
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 3. juli 2008 #8 Skrevet 3. juli 2008 Jeg dusjer etter behov, ettpar ganger i uka, av og til mer, men vasker aldri håret oftere enn hver tredje dag. Har rett og slett for langt hår til å dusje det oftere, det sliter så sinnsykt på det ytterste, desuten blir det jo mer skittent og fett jo oftere man vasker det. Ikke bra for fettlaget i huden heller å vaske seg for ofte, men dette er jo viten som er vranglære i følge dib-damene. Hold ut med skittent hår ettpar uker, så begynner du å vaske det med mild shampo uten silikon hver 3.dag. I begynnelsen blir det fort skittent igjen, men etter noen uker vil det venne seg til ny syklus på vasking.
Grip noen i å gjøre noe godt Skrevet 3. juli 2008 #9 Skrevet 3. juli 2008 Tja,dusjer hver jul og til sommeren.Det gjør jeg enten det er nødvendig eller ei;)) Mvh
Gjest Skrevet 3. juli 2008 #10 Skrevet 3. juli 2008 I varmen hver dag morgen og kveld..og vanligvis en gang hver dag.....ikke plaga med tørr hud...
IgglePiggle Skrevet 3. juli 2008 #11 Skrevet 3. juli 2008 Jeg dusjer og vasker haaret hver dag ellers foeler jeg meg ikke ren og pen.......
meg & to små vampyrer Skrevet 3. juli 2008 #12 Skrevet 3. juli 2008 HVer dag. Vasker håret annen hver dag som regel. Men i dag f.eks. var meg og lille vampyr så seige av alt saltvannet vi hadde bada i at det ble to dusjer gitt:)
4-barnsmamma :-) Skrevet 3. juli 2008 #13 Skrevet 3. juli 2008 hver annen-tredje dag, vasker også håret hver gang da. Oftere hvis jeg svetter mye/varmt vær osv.... VAsker meg selvsagt også hver dag i tillegg, sånn ansikt og armhuler osv :-) . Tror ikke huden min hadde tålt å dusjet hver dag! :-( . Føler meg ikke skitten likevel!
Gjest Skrevet 3. juli 2008 #14 Skrevet 3. juli 2008 Jeg dusjer hver dag, men vasker håret kanskje hver 3.dag. Jeg tror når håret ditt er vant til å bli vasket hver dag vil det i begynnelsen bli fett fort.... pga talgproduksjonen. Håret mitt f.eks blir ikke fett før dag 5.
Alba44 Skrevet 3. juli 2008 #15 Skrevet 3. juli 2008 Varierer, men 5-7 ganger i uka stort sett. Håret vasker jeg annenhver dag. Hender det blir to dager etter hverandre med hårvask, men prøver å unngå det.
Gjest Skrevet 3. juli 2008 #16 Skrevet 3. juli 2008 Ihvertfall en gang om dagen. Gjerne oftere om jeg svetter eller om jeg skal noe. men jeg vasker bare håret annenhver dag.
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 3. juli 2008 #17 Skrevet 3. juli 2008 Annenhver dag, men vasker meg selvfølgelig de dagene jeg ikke dusjer :oD Hvilken type shampoo bruker du? For tørt hår? Da blir det fort fett igjen. Jeg har alltid brukt sånn shampoo for tørt og slitt og stripet osv hår, men da jeg byttet til shampoo for normalt hår, tok det lengre tid før det ble fett. Simple as that )
susemor-3 små Skrevet 3. juli 2008 #18 Skrevet 3. juli 2008 Hver dag. Noen dager to ganger også. Er jeg bortreist kan jeg til nød hoppe over en dag, men da føler jeg meg ikke spesielt ok...
cherry coke Skrevet 3. juli 2008 #19 Skrevet 3. juli 2008 Dusjer iallefall en gang for dag. Blir ofte en dusj på kvelden også nå når det er så varmt. Vasker hårte ca. annenhver dag.
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 3. juli 2008 #20 Skrevet 3. juli 2008 Hver dag! Avhengig av en dusj om mårran:)
Brokade Skrevet 3. juli 2008 #21 Skrevet 3. juli 2008 2-3x i uken. Avh. av trening, svetting stress ol.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå