Gå til innhold

Anng. vann til baby 4 mnd.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Holder på å venne jenta mi til vann. skal flasken kokes hver gang/dag?

hvis jeg koker opp vann om morgonen, kan hun ha det ut dagen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette lurer jeg også på.. Mi er 3 mnd, og jeg har tenkt å la henne få smake litt vann av og til for å venne seg til smaken.

Skrevet

Vann trener ikke kokes, bortsett fra de som har eget hull. Jeg vasker bare flaskene i oppvaksmaskin. Tuten koker jeg utenom. Vet ikke hvorfor. Føler bare jeg må gjøre det.

Skrevet

Tror ikke det er så viktig å koke flasker som det har vært vann i hver dag... er jo værst med disse melkebakteriene som kommer av melken. Men vannet bør nok fortsatt kokes, tror opp til 6 måneder. Og hun kan nok ha det ut dagen.

Skrevet

Jeg koker vannet først (for da er jeg sikker på at det er rent) og koker flaskene, og smokkene før hvert bruk. Det har jeg fått beskjed om på helsestasjonen. Tulla mi er også 4 mnd.

Vannet kan du ha stående i kjøleskapet, og bare lunke det før det drikkes.

Husk å aldri bruke lunkent vann fra springen (inneholder mye bakterier, og tungmetaller)

Skrevet

Hadde blitt gal hvis jeg skulle kokt flaskene etter hvert bruk. Har ei på snart 5mnd og den siste mnd har jeg stort sett bare varket godt med zalo og skylt godt av mellom måltidene og koker en gang i blant. Så lenge det ikke er rester av melken som ligger igjen og får bygget opp bakteriekolonier så er det ikke farlig å bare skylle godt før bruk. Å koke HVER gang blir litt hysterisk hvis babyen ikke er nyfødt. Gjorde det bare fram til ca 3-4mnd.

Men gir fremdeles kokt vann ja, Koker bare opp på morningen og har i termos som jeg bruker resten av dagen. Så det kommer jeg nok til å gjøre en stund, er ikke så vanskelig å koke opp vann en gang om dagen og så vet man hva de får i seg. Vet jo aldri når vannet plutselig er fourenset. Som sist da vannet i Oslo hadde skummel bakterie og vi ble ikke varslet før etter 2uker, så det tar jeg ikke sjansen på.

Skrevet

Februarmamma:

Forstår ikke hva du mener med at det er hysterisk med å koke flaskene hver gang?? Blir det samme som om jeg da sier, at det er slapphent å ikke gidde å gjøre det?! (noe jeg IKKE gjør)

Man må jo gjøre det man synes er riktig selv, uten å hele tiden kalle oss som er litt mere forsiktige, for "hysteriske"!

Og selv har jeg blitt anbefalt i fra helsestasjonen, å koke flaskene, så for meg blir det det riktige. Er ikke noe hysterisk av den grunn!!

Skrevet

her tapper vi kaldt vann rett fra springen, i ei flaske som er vasket i oppvaskmaskina eller for hånd med zalo. han er fem mnd, og det har vi gjorti ca 1,5 mnd. har ikke vært noe problem.

Skrevet

På helsestasjonen hos oss sa de at fra 3-4 måneder trenger man ikke lenger å koke flaskene, men vannet de får bør kokes til barnet er ca 6 mnd.

Men så får jo folk så forskjellige beskjeder på helsestasjonene også da...

Skrevet

Til Masy:

Det var ingen kritikk til hverken deg eller andre som er nøye med koking av flaker. Forstår deg godt, det er jo det kjæreste man har og vil jo ikke ta noen sjanser. Og man må selfølgelig finne ut av det selv hva som passer best. Sier bare at jeg selv ville blitt gal av å koke etter HVERT måltid, har så mye annet som må ordnes så for min del har det gått veldig bra å bare vaske nøye. Men som sagt har først den siste tiden løsnet opp på det. Var kjempenøye da hun var nyfødt og skjør. Så jeg har bare følt meg fram. Gjør det som føles riktig for deg.

Skrevet

Helt greit Februarmamma :) Ildnet visst til litt i sommerheten..hehe.. Ser at jeg virket litt krass i svaret til deg. Sorry =/

Blir bare litt ivrig iblant, når "jeg" blir kallet hysterisk...hehe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...