ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 3. juli 2008 #1 Skrevet 3. juli 2008 Hvordan står det til? Er du her inne fortsatt, eller har du kommet over på "BliGravid"? Hilsen tidligere **snart prøver **
Ella-83 Skrevet 6. juli 2008 #2 Skrevet 6. juli 2008 Hei hei! Jeg har vel egentlig ikke vært noe sted den siste tiden. Det har vært så mye å gjøre at jeg ikke har fått vært på BIM. Men jeg tilhører nok "snart klar" forumet ennå. Ikke sluttet på prevensjon. Det har liksom ikke passet helt. MEN nå er det ikke lenge til neste mens, så vi får se hva det blir til da. Føler meg veldig motivert nå hvertfall. Hvordan går det med deg?
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 6. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. juli 2008 Hei! Her går alt som vanlig. Ventet på tr på tirsdag, men den kom ikke, så var litt "engstelig" for at det klaffet allerede, men det var bare el som var forsinket. Dessverre oppdaget vi det nok for sent, og fikk ikke kost oss skikkelig, så jeg regner med å være på "BliGravid" en stund til. Blir spennende å se den 17-18 juli om tr kommer da. Ellers har vi ferie nå, og det er godt. Sløver og nyter sola (når den er her), og så har jo Tour de France i gang, og det må jeg få med meg. (Er litt sportsidiot egentlig......) Vi reiser til Kristiansand en tur, må jo litt vekk også i ferien. Hyggelig å "snakke" med deg igjen
Ella-83 Skrevet 7. juli 2008 #4 Skrevet 7. juli 2008 Ikke alltid like lett å holde styr på syklusen i begynnelsen har jeg skjønt. Blir spennende å se hvordan min blir. Hadde alt mellom 14 dager og to måneder mellom hver mens da jeg gikk på minipille. Hmm.. Gleder meg veldig til å slutte. Har hatt perioder uten hormonprevensjon tidligere og jeg føler meg faktisk da som en annerledes person.. Mye mer harmonisk og for ikke å nevne lysten til ja.. du vet hva. ;-) Jeg kunne nesten tenkt meg å få et par barn på rappen og så sende sambo en liten tur til legen.. (snipp-snipp). Hehe. Spørs om han tør det da. Høres deilig ut med sommerferie. Jeg begynner ikke min før om et par uker. Frem til da blir det hektiske dager pga. at vi er færre på jobb og det like mye å gjøre. Da går tiden fort hvertfall!
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 7. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 7. juli 2008 Jeg trodde mine sykluser var regelmessige jeg, for etter pilleslutt i april har det vært 29-32 dager mellom de to tr-besøkene jeg har hatt. Så trodde det ville stemme nå også. Men neida, nå blir plutselig syklusen ca 46 dager! OG så typisk da, når man endelig skal prøve å lage barn, så krøller det seg til... Men, det er jo ikke sikkert jeg har hatt el de andre mnd, kanskje kroppen er på gang til å bli normal igjen nå?? Får jo håpe det! Men det som ikke er så gøy, er at jeg i 3 uker nå har hatt murringer i magen, ikke hele tiden , men i perioder. Sikkert bare kroppen som "fikser opp" etter pillene tenker jeg, men plagsomt er det. Har enda 3 uker + 3 dagers ferie foran meg jeg, det er deilig å tenke på. Hva jobber du med, siden det er hektiske dager på jobb?
Ella-83 Skrevet 14. juli 2008 #6 Skrevet 14. juli 2008 Jeg jobber i bank jeg. :-) Deilig med så lang ferie da! 3 uker er luksus for meg. Har ikke hatt så lang sammenhengende ferie siden grunnskolen tror jeg (føles hvertfall slik). Jeg er litt redd for at sambo svikter meg igjen jeg nå da. Søren heller. Når han sa at han var klar ville jeg vente til vi hadde litt mer på plass, men nå er jeg endelig 100% klar og jeg får følelsen av at han ikke vil helt likevel. Argh! Jeg har prøvd å snakke med han, men han bare fleiper ting bort, har ikke tid osv.. Ikke lett det her. Tips til hvordan jeg kan få banket inn i hodet hans at NÅ skjer det og det er bare å glede seg? Nå har vi vært nok vinglepettere synes jeg.
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 19. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 19. juli 2008 Er det ikke typisk med de mannfolka?? Om jeg har noen tips til deg? Nei, egentlig ikke.... Han er litt rar han her hjemme også... Men tror nok innerst inne at han har lyst på, men at det er skummelt også... Hadde han blitt sur om du bare slutta på prevansjon da, og latt det stå til? Mener ikke at du skal lure han, men si at "nå slutter jeg med prevansjonen"? Vi er hjemme igjen fra ferie nå, og jeg hadde tr i bagasjen. Og for noen menssmerter jeg hadde denne gangen! Aldri hatt det så vondt før. Sambo syntes ordentlig synd på meg... Men da er det vel et tegn på at kroppen er i gang igjen tenker jeg....
Ella-83 Skrevet 20. juli 2008 #8 Skrevet 20. juli 2008 Æsj det var kjedelig da. Husker mensen fra den gangen jeg ikke gikk på p-piller (tidlig i tenårene) og at det var sabla vondt. Ikke sånn som nå i det hele tatt. Jeg husker jeg lå og vred meg av smerte. Huffameg. Det kan jo tyde på at kroppen er i rute og fri fra tilsatte hormoner ja. Men nå har jeg litt good news da. Jeg har vært bortreist i helgen og da har jeg sendt litt sms med sambo. Jeg spurte om han ville gjøre meg gravid og lykkelig sånn som en av de jeg var på tur med var. Og da svarte han "ja ja ja.. kom hjem du.". Jeg spør "Lover du? Da dropper p-ringen." Og igjen svarer han "ja ja". Jeg skrev så "Ikke bare si ja ja ja, men JA" Da svarer han "joda". Hmm.. Så da har jeg altså droppet p-ringen. Tror kanskje disse samtalene blir litt for intime og vanskelige og at det var like greit å ta det over sms Føler jo at det ble litt teit, men nå har jeg fått svaret svart på hvitt hvertfall. Hihi. Veldig skummelt, men en veldig bra følelse likevel. Tror jeg skal holde meg litt unna "Bli gravid" forumet. Vil bare ta det litt som det kommer nå. Ikke stresse. Jeg har jo ferie nå :-)
Ella-83 Skrevet 21. juli 2008 #9 Skrevet 21. juli 2008 Da har jeg forresten vært ute og kjøpt den første babyrelaterte tingen. En bok! "Unnfangelse, svangerskap og fødsel" av Dr. Miriam Stoppard. Nå skal jeg lese og bli klok ;-) Har du kjøpt noe stæsj ennå? Bøker eller annet? Det er jo så mye salg nå, så da kan det jo kanskje være greit å handle inn litt, men hva? Vi ryddet litt i kjelleren tidligere i uka. Badebaljene til sambos 10 åring ble flyttet fra nederst i haugen og til et mer lett tilgjengelig sted.. Så koselig altså.. Sambo har gjort flere sånne småting som klart tyder på at han er klar han også.. Fint å få litt bekreftelser når han ikke er så flink til å snakke om følelser.
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 22. juli 2008 Forfatter #10 Skrevet 22. juli 2008 Så fint at han viser at han er klar da Virker jo sånn. Jeg hadde besøk i går av tre gamle venninner jeg ikke har sett på flere år. Og hun ene ble mamma i mars. Gutten er jo så søt! Men så ikke noe spesielt hos sambo som gjorde meg trygg på at han vil ha barn. Men; han kjenner ikke disse venninnene noe spesielt godt, så han holdt seg i bakgrunnen hele ettermiddagen. Mulig det var defor han var sånn. Men hunden vår derimot, han var veldig ivrig på den lille Har ikke handlet noe enda nei, men kikker masse... Har lyst, men siden jeg ikke vet om vi kan få barn eller ikke, synes jeg det er litt dumt å kjøpe inn også. Kan jo bli litt sårt å ha sånne ting hvis man ikke kan få barn.. Så jeg må nok vente litt med det. Men kikke; det gjør jeg likevel. Tror jeg også skal holde meg litt unna "BIM" fremover. Er inne en kjapp tur hver dag, men ikke like aktiv, og klarer å sortere ut hva jeg leser. Du får si fra når du dukker opp inne på "BliGravid" da, så får vi lage egen skravletråd
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 22. juli 2008 Forfatter #11 Skrevet 22. juli 2008 Ups, så plutselig at du skulle holde deg litt unna "BliGravid"-forumet... Da kan du glemme den siste delen i mitt innlegg
Ella-83 Skrevet 22. juli 2008 #12 Skrevet 22. juli 2008 Jeg tilhører vel nå egentlig "Bli gravid" forumet, så jeg kan godt lage en ny skravletråd til oss der istedet. Spiller ingen rolle det. Orker bare ikke fokusere så mye på dette med EL testing og hele det styret der. Vil heller bare ta ting litt som det kommer. Fortsetter i ny tråd jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå