Ferdig Skrevet 3. juli 2008 #1 Skrevet 3. juli 2008 Uff... jeg skal på sånn glukosebelastningstest i morra. Gruer meg sånn. Skjønner ikke hvordan jeg skal klare å faste. Blir dårlig når jeg ikke får spise regelmessig og i alle fall i denne varmen. Er det sånn at jeg må sitte i to timer etter å ha drukket den gørren før jeg kan spise eller drikke eller gå noen plass? Noen som har vært gjennom det og har noen trøstende ord?
Tinamor22 Skrevet 3. juli 2008 #2 Skrevet 3. juli 2008 hei hei =) jeg har vært gjennom dette og jeg må si det var jævelig å gå å tenke på det, men når jeg først satt der så gikk det ganske greit altså =) du må fast fra 00.00 dagen før/kvelden. du har lov til å røre på deg, men jeg satt på kontoret og leste siden det ikke var noe spennende i nærheten. Jeg tror du kan drikke vann, for jeg fikk ett glass vann etter jeg tok det hvertfall for å skylle ned å sånn. ikke tenk så mye på det, da går det bedre =) er ikke så ille som vi tror =)
Ferdig Skrevet 3. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. juli 2008 Hei Tinamor22 takk for fint svar:)) Er det mye sukkervann man må drikke? Har hørt at noen blir kvalm av det. Ble du det? Drakk du vann fra midnatt til du tok testen? Må jo nesten det i denne varmen?....
Ella78 m/ A&M Skrevet 3. juli 2008 #4 Skrevet 3. juli 2008 Heisann! Jeg var på en sånn test, jeg også. Fastet fra midnatt, dvs verken drakk eller spiste (ikke tyggegummi en gang,), og så skal man ikke røyke, for de det er aktuelt for... Jeg fikk beskjed om å sitte mest mulig i ro i de to timene jeg måtte vente. Satt og leste den stunden, det gikk veldig fort for meg. Glucosevannet smakte ikke så ille som jeg hadde hørt andre si på forhånd, og jeg ble ikke kvalm i det hele tatt. Så det går så fint, så! Ingenting å bekymre seg for!! Lykke til!
Gjest Skrevet 3. juli 2008 #6 Skrevet 3. juli 2008 Jeg måtte faste fra kl 20.00 dagen før glukosebelastningen, og fikk kun lov til å drikke et glass vann på morgenen den dagen testen skulle utføres. Jeg hadde med en urinprøve også. Det ble så tatt blodsukker av meg før jeg fikk sukkervannet, også måtte jeg drikke to små kjøkkenglass med sukkervann. Det smaker veldig veldig søtt, og jeg syns det var litt kvalmende. Men det gikk greit, også fikk jeg skylle ned med et bittelite glass med vann etter at jeg hadde drukket opp sukkervannet. Deretter var det å sitte i ro i 2 timer....hver time skal du avlevere en urinprøve. Etter ca 40-50 min kjente jeg at jeg følte meg litt uvel og kvalm....trodde jeg skulle kaste opp...men det gikk greit. Jeg er vanligvis skikkelig dårlig når jeg ikke får spist mat på morgenen, men det gikk mye bedre enn jeg hadde trodd. Når du har sitti der i 2 timer så tar de et nytt blodsukker, og etter det får du gå Lykke til!
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 3. juli 2008 #7 Skrevet 3. juli 2008 Litt ulik praksis ser jeg. Jeg måtte faste i 12 timer. Klarte ikke begynne fastingen tidlig på kvelden, så måtte utsette testen til kl 10:30. Møtte opp på legekontoret og fikk målt fastende blodsukker. Fikk da ca en halv liter med sukkervann som jeg skulle drikke. (ble iallefall to glass)Sa jatakk til sitron i vannet, men tror hun glemte det, det smakte iallefall ikke noe av sitron Bor like ved legekontoret og spurte om jeg kunne dra hjem og sitte der, men var nødt til å bli på venterommet i 2 timer. Hadde glemt lesestoff, så det er et tips: ta med bok eller strikketøy! Etter 2 timer tok de blodprøve og blodsukkermåling fra fingeren. Det var slett ikke så ille som jeg trodde det ville bli, selv om det var rundt 30 grader ute. Satt og så på mange rare folk som kom og gikk hehe.
snæparguri Skrevet 3. juli 2008 #8 Skrevet 3. juli 2008 d jeg fikk var 0,5 l vann blandet med en boks (ca fluorboks) med druesukker.satt inne på et rom i 2 timer. tok blodprøve + stikk i fingeren før og etter behandlingen. jeg fikk ikke ha i meg noe annet enn et glass vann den morgenen. fikk ikke noe og skylle ned med etterpå. fikk beskjed om at alt skulle drikkes på 5 min. jeg har også vært veldig kvalm hele svangerskapet jeg synes d smakte helt for j.....
NormaJean Skrevet 3. juli 2008 #9 Skrevet 3. juli 2008 gjorde glukosebelastning i dag, endte opp med å spy..... første gang jeg gjorde det i uke 13 gikk det helt greit men i dag (uke 33) var det pyton..... beste rådet er å ikke stress og tenk så mye på det. be om å få sitron i vannet, da smaker det bedre og mindre kvalmende.... jeg drikker det bare rett ned, begge glassene. orker ikke å sitte og ta slurker. Kommer sikkert til å gå kjempe fint, ta med deg en pose nøtter eller noe til å spise rett etterpå gudd løkk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå