Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 3. juli 2008 #1 Skrevet 3. juli 2008 Frøkna vår har jo etterhvert begynt å bli ganske aktiv, og jeg tar det som et tegn på at hun har det bra når hun romsterer og sparker der nede. Men ista satt jeg ute og sola meg i bikini og da begynte hun plutselig å sparke ganske hardt. Fant ut at jeg hadde sittet i sola en stund og tok et knyteskjørt og la over magen. Da roet hun seg ned. Begynte da plutselig å lure på om noen av disse sparkene hennes er at hun prøver å si fra at hun ikke liker seg helt...? Er jo ikke sikkert det er så behagelig for dem om vi sitter ute og steker i timesvis?? Noen som vet?
Billefrøken Skrevet 3. juli 2008 #2 Skrevet 3. juli 2008 Det fikk jeg beskjed om når jeg dro på ferie til et varmt strøk at jeg måtte være forsiktig med å sitte for lenge i varmen. Og nå i disse dager er det ganske hett her også, så blir du heit blir babyen heit! Og jo større man blir jo tynnere blir hinna i magen også, så barnet reagerer jo fortere på sterkt lys osv.. Vet ikke om det er et tegn på at barnet er utilpass, men det kan jo tolkes dithen. Normalt så blir vi jo slappe av varme, skulle tro barnet også reagerte på samme måte.
C@milla *EMIL* Skrevet 3. juli 2008 #3 Skrevet 3. juli 2008 Tror nok som det blir sagt over, at en skal være litt påpasselig med å sitte i sola for lenge. setter meg gjerne i skyggen litt selv jeg.. Merker også andre ganger at han sparker som reaksjon på ting. Eks at jeg ligger på siden/over på magen,og får noen kolossale spark..blir kanskje litt klemt da:o) Satt ute litt idag jeg også, hadde et kaldt glass med brus/is i. Satte det på magen for å se, og reaksjonen kom momentant! Bang..hehe, så han reagerte nok på det kalde som kom inn til han ja.. en må nok tolke litt selv..
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 3. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 3. juli 2008 Hihi, måtte le av det kalde glasset med brus/is, C@milla Godt å høre at det er flere som bruker magen som bord Fnis!! Snuppa vår også sparker mest når jeg ligger på siden. Men kan ikke helt skjønne at hun blir klemt noe da? Tenker heller at det er da hun er mest aktiv fordi det er da hun har best plass jeg...
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 4. juli 2008 #5 Skrevet 4. juli 2008 Hei! de har det somregel bra når de sparker, men du må passe deg i sola når det er skikkelig varmt. Pass på å få rikelig vann i deg, og ikke overopphet deg selv + magen. Jormora mi mente at det gjorde ingenting å sole magen, men man skulle ta rikelig med pauser og passe på. Det blir jo i tillegg veldig lyst for den lille inni der, så kan være det er derfor hun sparker.. Ville ha dekka magen hvis jeg var deg;) Selv soler jeg ikke magen.
ajate *høygravid* Skrevet 4. juli 2008 #6 Skrevet 4. juli 2008 Dette har jeg også lurt litt på. Jeg kaster opp fortsatt (uke 25) og kastet opp alle ni mnd forrige gang. Når jeg var skikkelig dårlig merket jeg at baby ble litt stresset der inne (føltes i vertfalll sånn). Men hverken jordmor eller lege har sagt noe om at det er negativt. Uansett er det jo ikke så mye å gjøre med det, men jeg synes jo at både baby og jeg har det bedre når jeg endelig får det bedre og kan slappe litt av fra spyingen
**Marge Simpson** Skrevet 4. juli 2008 #7 Skrevet 4. juli 2008 Jeg spurte legen min hvor lenge man kunne ligge i sola med magen, og han sa at det kom mest an på hvor varmt det var. Høy solfaktor burde man jo bruke uansett, og selv om han ikke visste helt akkurat hvor lenge det var greit å sole seg av gangen så regnet han med at opptil en time var ok. I syden, derimot, så burde man ikke ligge lenge enn en halvtime av gangen, for man kan bli overoppheta og uttørka uten å merke det. Det er i hvertfall IKKE bra for babyen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå