Gå til innhold

Eksem under knærne... 5 mnd.. hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen salver som fungerer??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hydrocortison eller mildison som fås på apoteket. Står på pakning "barn under 2 år kun i samråd med lege". Vår gutt hadde eksem i 2 måneder før vi fikk beskjed om å bruke denne kremen (på helsestasjon av både helsesøster og lege der). Skal brukes max en uke. Han ble bedre, men så sluttet vi etter en uke og nå har det blusset opp igjen. Helt fortvilet. Tørr jo ikke bruke kremen for lenge heller. Vi skal bestille time hos legen for dette.

Skrevet

jeg lurer på om det kan være fruktmosen hun får, for hadde ikke noen problemer før hun begynte med den.... Hva med deg jajajaja? har du funnet årsaken eller mulig årsak til eksemen? hvor har han eksem?

Skrevet

Har prøvd å kutte vekk forskjellige ting, men ingenting funker. De sa på helsestasjon at sitrusfrukter ikke var bra. Dette får han heller ikke.

Han har eksem på kinn og hake, inni albuen, i håndleddet (i hudfolden der), bak knærne og i hudfolden i ankelleddet. Værst er i ansiktet. Han er jo så tørr også. På 6 måneders kontrollen vi var på så sa legen at det såg ut som atopisk eksem og han barna vokste det av seg med åra. Jeg smører flere ganger til dagen med locobase og apobase (fete kremer). Bytter litt på dem. Men eksemen går ikke vekk. Har lyst å smøre med mer hydrokortison, men må høre med legen før jeg bruker mer tror jeg.

Skrevet

det er akkurat her min lille prinsesse og har rødt utslet.. hmm, hadde barneeksem da jeg var liten... men håper ikke hun får d. skal kutte ut fruktmosen en uke å se..

Forresten så ble hun 10 ganger verre i ansiktet av å bruke silikon smokk, så alle silikon smokkene er ute av hus nå, og ansiktet er helt fint nå :)

Skrevet

Åh! Det har jeg ikke tenkt på. Kanskje jeg skal bytte smokk ja.

Skrevet

rart men sant... trodde det var helst latex di reagerte på om di skulle reagere på noen av di to...

Prøv d du, håper det blir bedre for dere også ;)

Skrevet

En krem fra Apoteket som heter Essex fungerer bra hos oss, og et veldig bra - men litt dyrere alternativ er Eight Hour Cream fra Elisabeth Arden. Den er veldig god :)

Skrevet

Er du sikker på at det ikke bare er sånn fuktutslett? Min får ofte rødt utslett bak knærne og under armene, fordi han blir litt svett og fuktig der. Da hjelper det i alle fall med talkum etter bad og litt zinksalve innimellom. Hvis det skulle være det som er problemet da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...