venter på januar09 Skrevet 3. juli 2008 #1 Skrevet 3. juli 2008 Jeg tyr bestandig til C-vitaminsjokk når jeg kjenner at jeg holder på å bli syk, dvs. at jeg tar 5 stk EsterC vitaminer på en gang slik at kroppen får minst 1000mg. Virker alltid for meg.... Kjenner influensaen og halsonden kommer snikende nå, kan jeg ta C-vitaminsjokk eller blir det litt vel mye for den lille? EsterC tablelettene er syrenøytrale...
annemor80 Skrevet 3. juli 2008 #2 Skrevet 3. juli 2008 Jeg mener jeg har lest/hørt at det ikke er bra med store mengder c-vitaminer når man er gravid. Har sånne 1000 mg-tabletter liggende selv, men har latt være å ta dem fordi jeg har trodd det ikke er bra. Men som sagt er jeg usikker på hvor jeg har det fra, så ta det med en klype salt!
Brillefint - Jadda! Skrevet 3. juli 2008 #3 Skrevet 3. juli 2008 Hmmm... Har hørt at når det gjelder C-vitamin så er den vannløselig, noe som gjør at kroppen bare tar opp det den trenger... Resten forsvinner når vi går på do... Så tror ikke det er farlig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå