Mamma83 ♥♀08♂10♥ Skrevet 3. juli 2008 #1 Skrevet 3. juli 2008 Var på helsestasjonen og veide, og hun hadde gått opp 350 gram denne uka. Helsesøster mente det var litt mye...
Natalina ´08 og snuppa ´10 Skrevet 3. juli 2008 #2 Skrevet 3. juli 2008 Mener å ha lest/hørt mellom 150-300g i uka. Tror ikke det er noe å bry seg om. Bra hun legger på seg. Her var det motsatt en stund, men nå har det rettet seg opp. Vesla mi er strax 6 mnd. Det går jo i rykk og napp..
TinaP Skrevet 3. juli 2008 #3 Skrevet 3. juli 2008 De første månedene la lillegutt på seg 3-400 gram i uken. Han har ligget innenfor "normalen", men i øvre området. Nå er han 6 måneder og det har begynt å flate seg litt ut. Han er jo mye mer aktiv nå. Ikke bekymre deg.
LilleBanan blir storebror Skrevet 3. juli 2008 #4 Skrevet 3. juli 2008 Min la på seg mellom 300-500gram i uka de første 7 ukene. Fikk beskjed på HS at det var bare å fortsette som vi gjorde. Han får mm, hadde næringsrik melk fikk jeg beskjed om. Han er 14 uker nå å har flatet ut til 100gram i snitt i uka siste 6-7 ukene. Hadde ikke hørt på hun helsesøstra som sier det er mye. Skal man slanke ungen da eller? Nekte den mat? Nei usj, kjør på, det er nå min mening.
Ildfluå Skrevet 3. juli 2008 #5 Skrevet 3. juli 2008 150-300 er vanlig. Så spørs det da når du veide henne sist og forrige gang i forhold til når hun fikk mat. Dersom hun var sulten første gang, og ganske mett siste gang, så blir det jo npen ekstra gram bare der. Min la også på seg veldig mye, nå er han snart 4 mnd, og de site ukene har han bare gått opp 200 per uke, jeg har gått innom for å veie. Og på kun morsmelk er det ikke noe en skal gjøre om de får for mye
Monica&Emma Skrevet 3. juli 2008 #6 Skrevet 3. juli 2008 Emma har lagt på seg ca 400-500 gr i uka etter at vi begynte med mme når jeg ikke hadde mer melk igjen (ca 2 mnd gammel). Har ikke fått noen kommentar på vekta hos hs. Veier nå 7,6 og er 4 1/2 mnd. Vet om en baby til i samme alder (1 uke yngre) som veier mer, så jeg tror ikke jeg gidder å bekymre meg så veldig. Viktigere for meg at hun spiser godt og er glad i mat Krabber/går det nok av seg etterhvert!!
mai mammaen til to Skrevet 3. juli 2008 #7 Skrevet 3. juli 2008 mini her gikk fra 3500 til 5480 på 5 uker... så han la vel på seg da i snitt 400 gram i uken... tror det er mye... kurven steg rett opp på kontrollen..men hun sa ingenting på det. var bare fint det sa hun hvor mye veier han da? mini her er snart 2 mnd nå. skal på barsegruppe om en uke og er spent på å se hvor mye han er vokst nå
Mamma83 ♥♀08♂10♥ Skrevet 4. juli 2008 Forfatter #8 Skrevet 4. juli 2008 Hun veier ca 4 kg nå, var prematur. Jeg gir henne selvfølgelig den maten hun vil ha, synes bare det er litt rart at helsesøster kommenterer dette. Ser jo her at det er flere som legger på seg mer enn dette.
Mammaen til Turid Skrevet 4. juli 2008 #9 Skrevet 4. juli 2008 velsa vår var 2800 gram når hun kom til verden, 3 uker før.. på 6ukers kontrollen var hun 4100 gram.. 3 uker senere var hun tippa 5 kg... hun er mme barn...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå