Anonym bruker Skrevet 3. juli 2008 #1 Skrevet 3. juli 2008 kjønnslemmlestelse på tv,nyheter osv..jeg vet ikke hvor mye de skulle vise nå,men på nrk hadde de en repotasje om akkurat d nå..mens ungene sitter å ser å alt.. en gang for et par mnd siden viste de d samme på nrk nyhetene,å da viste de ei jente på 8-10 år som de skulle gjøre d på,de tok henne med inn på et rom å vi fikk bare høre den velse jenta skrike av full hals:( d var så grusomt:( å etterpå fikk vi se henne i halvveis svima.. er d mulig??? jeg får så enorm reaksjon på sånne ting og,jeg bryter helt sammen ,skjelver å må nesten spy..å d verste var at jeg var på jobb den kvelden,på et aldershjem,så jeg kunne ikke bare løpe til å skrue d av heller..så d endte med at jeg for på dør, å ble så dårlig å bare gråt.. stakkar små jenter..vil bare hyle å skrike når jeg tenker på d..d er så urettferdig at sånnt skjer:( å hva er d med den reaksjonen jeg får..er d normalt?
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2008 #2 Skrevet 3. juli 2008 Nyheter er jo ikke akkurat barne-tv da.. De viser ganske mye grusomt der. bl.a massegraver, skyting og bombing osv. Synes ikke du bør la barna se nyheter hvis du ikke ønsker de skal se/oppleve det som blir sendt. Jeg synes det er bra at kjønnslemlestelse endelig kommer frem i lyset, det er et skritt på veien til å bli kvitt faenskapen!!
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2008 #3 Skrevet 3. juli 2008 ok..for d føste så lar jeg IKKE barna mine se nyhetene..men de kommer på rett etter barnetv å da er d ikke alltid tvn er slått av .. selv om d er kommt frem i lyset så er d ikke dermed sgt at d blir en stopp for d av den grunn,er d vel? å jeg mener ikke at alt d andre på nyhetene ikke er grusomt..men nå er d nå dette jeg reagerer veldig på!!
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2008 #4 Skrevet 3. juli 2008 Skjønner at du reagerer på det, det er jo veldig fælt! Men mener du at de ikke skal vise noe om kj.lemlestelse på nyhetene fordi barna dine kan komme til å se det? Det er da ditt ansvar å holde barna unna tv'n når barne-tv er over, ikke NRK1 sitt ansvar. Da får du sette på en stoppeklokke og ta tiden slik at du vet nøyaktig når barne-tv slutter. Da er du kvitt problemet med barna ihvertfall. Sa ikke at det kom til å bli slutt på det, men det er første skrittet på veien til å få en stopper for det. Nå som det endelig har blitt så mye fokus på det har det også blitt satt igang mange tiltak for å få en slutt på det- ihvertfall her i Norge. For ikke mange ukene siden ble også en far straffet for å ha omskjært sine fem døtre.. Noe som sender et viktig signal ut til alle dem som utøver kj.lemlestelse, nemlig at de nødvendigvis ikke slipper unna med det! Skjønte du hva jeg mente? Håper du klarer å se det fra mitt synspunkt, akkurat som jeg greier å se det fra ditt synspunkt.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2008 #5 Skrevet 3. juli 2008 ja jeg er med på den.. men d med at barna mine så på d trengte jeg ikke nevne engang hvis d skulle bli så mye snakk om at jeg lar de se på..d var ikke d som var poenget her,for de satt ikke å såg på d ..de var i nærheten men d var bare en tanke ..at de sender nyheter så tidlig å rett etter barnetv.. d er mye denne reaksjonen min jeg lurer litt på..hvorfor jeg reagerer så sterkt som jeg gjør..d er ekkelt synes jeg.. er d andre som regerer like sterkt eller er d jeg som er unormal..
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2008 #6 Skrevet 3. juli 2008 Jeg takler det ikke selv. Jeg har flere ganger fått mareritt av slike bilder, og får store problemer med å sove. Det er nok ulikt hvordan mennesker takler slikt. Når jeg får slike problemer, kan jeg bare forestille meg hvordan det er for barna som ikke engang skjønner det. Klart vi skal hindre barna i å se slikt, men ofte er det vanskelig å unngå. Det er en grusom verden vi lever i.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2008 #7 Skrevet 3. juli 2008 dette blir for dumt.. Du vet nyhetene går... 1: du kan slå av og se nyhetene som går seinere på kvelden, eller 2: Du kan aktivisere barna dine med noe annet mens nyhetene går om det er så viktig for deg å se på.... jeeeez.... Ikke skyld på Nrk fordi du er for sløv til å følge med tiden... Ler litt:)
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2008 #8 Skrevet 3. juli 2008 takk anonym 19:47 du forstår meg hvertfall.. å til anonym over ..spar meg for de spydige kommentarene dine..du leser ikke hva jeg skriver..er ikke interessert i å høre sånnt engang..jeg er vel oppegående..så ikke snakk til meg som jeg var et barn..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå