lundie-Emilia+1 til-HØYGRAVID! Skrevet 3. juli 2008 #1 Skrevet 3. juli 2008 Hei! Legger ut dette her på skravlesiden og jeg, så kanskje jeg får inn flere tips Skal ut å handle inn diverse "småting" jeg trenger til bebisen kommer. Er førstegangs og helt grønn på hva jeg trenger. Noen som kan hjelpe? Det jeg har skrevet opp hittil er: - Babycall - Tisselaken - Brystpumpe - Oljer, kremer, såpe - Ammebh / ammeinnlegg - Neglesaks til bebiser - Nesesuger - Febertermometer Får låne bæresele og vippestol. Har alt vi trenger av møbler..Har kjøpt inn håndkler, kluter, helsetepper, sengetøy, dyne, et par smokker, et par flasker, badebalje, masse klær.. Hmm.. Kommer ikke på mer akkurat nå.. Mvh
Gjest Skrevet 3. juli 2008 #2 Skrevet 3. juli 2008 ser ut som du har d du trenger å alt under kontroll..er d noe du mangler som du kommer på etterpå er d bare til å kjøpe d inn da:)
Mrs Bøll Skrevet 3. juli 2008 #3 Skrevet 3. juli 2008 Høres ut som om du er kjempeklar for baby! Du har ikke skrevet opp bleier til babyen og bind til deg selv, det var det eneste jeg kunne se.
Klar Som Et Egg Skrevet 3. juli 2008 #4 Skrevet 3. juli 2008 hva er nesesuger, og trengs dette? hva med å ha litt morsmelkerstatning stående.. i tilfelle ammingen ikke kommer helt i gang, og du kommer hjem og innser for seint at butikken er stengt.. tror jeg skal ha litt stående klar!
.Gruffalo. Skrevet 3. juli 2008 #5 Skrevet 3. juli 2008 Du trenger etter min mening følgende: *Vogn til babyen (+ evt stellebag, regntrekk og myggnetting) *Seng/kurv el.liknende hvor babyen skal sove inne *2-3 sengesett (laken, dynetrekk) *Madrass og dyne til seng (du trenger IKKE pute) *Babyteppe til å tulle omkring babyen/bruke over vogn (1-2) *Bæresele/slynge *Matte/teppe til å ha på gulvet *Bilstol dersom du har bil *Babycall (spesielt viktig dersom du bor i stort hus!) *Brystpumpe (ikke kjøp for dyr, se an hvor mye du bruker den først) *Engangsposer etc til å fryse ned morsmelk+flaske *Smokk dersom du vil at babyen skal ha det *AmmeBH (1-2 stk), kjøp noen rimelige til du ser hvilken størrelse du trenger *Ammeinnlegg *Bind til deg (du blør jo noen uker etter fødsel...) *Litt tøy til babyen (du får sannsynligvis mye tøy i gave) *Bleier *Babyolje (styr unna såpe i starten) *Termometer (hvis du ikke har det fra før) *Badebalje *Kluter Hmm...tror det er det viktigste. Jeg hadde IKKE kjøpt negleklipper eller nesesuger. Og: jeg ville IKKE brukt vippestol (ihvertfall svært lite). Mitt 1.barn måtte gå til fysioterapaut i nesten 1 år pga litt mye bruk av vippestol (han ELSKET vippestolen).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå