Billefrøken Skrevet 3. juli 2008 #1 Skrevet 3. juli 2008 Jeg synes det er så deilig å kjenne på sparkene til frøkna inne i magen! Kan finne på å legge meg rett ut bare for å kjenne og nyte de deilige sparkene mange ganger i løpet av en dag! Herlig!
UnaH Skrevet 3. juli 2008 #2 Skrevet 3. juli 2008 Så heldig du er!! Hvor langt er du på vei? Jeg er i uke 16. Kjente så vidt noe for et par dager siden, men har ikke kjent noe etter det. Hadde vært så deilig å få en daglig bekreftelse på liv og aktivitet. Når er det egentlig vanlig å kjenne noe?
Billefrøken Skrevet 3. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. juli 2008 Jeg er 25 uker på vei og kjente de første sparkene i uke 18. Etter det har jeg fått daglige bekreftelser på at det er liv der inne!! Jeg var på ferie og skulle prøve ligge på magen for å sole ryggen da jeg kjente liv for første gang. Da ble det litt press på magen og jeg kjente tydelig 6-7 dunk inne i magen som ikke kunne være pulsen min fordi de kom så uregelmessig. Da skjønte jeg at det var den lille der inne:) De fleste tror jeg kjenner de første tegnene til liv mellom uke 18 og 24, men for flergangsfødende så kan de kjenne tegnene enda litt før fordi de vet hvordan det kjennes ut og vet hva de skal kjenne etter. Når du først har kjent de første sparkene vil du nyte resten av de også!! Men ikke bli bekymret om du ikke kjenner de hver dag, for det er ikke før senere i svangerskapet at du SKAL kjenne daglige bekreftelser på liv. Men blir du bekymret er det ingenting i veien for at du kan sjekke det opp! Gjorde det selv i forrige uke da jeg hadde kjent liv men overhodet ikke så mye som jeg har kjent før. Fikk time med en gang hos jordmor som også sendte meg på sykehuset for en registrering. Roet meg med en gang da jeg fikk høre hjertelyden! Gled deg:)
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 3. juli 2008 #4 Skrevet 3. juli 2008 Åså herlig å lese sånne ting:) Ja det er fantastisk å kjenne spark!! Jeg må også trykke litt på magen av og til for å få bekreftet at det er liv. Men kjenner jo liv flere ganger til dagen. Er så herlig. Kan ta meg selv i å sitte å kikke ned på magen når lille nurket setter igang og se hvordan magen hopper og spretter. Blir aldri lei. Jeg er også i min 25.uke..
Billefrøken Skrevet 3. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 3. juli 2008 Ja, jeg gjør akkurat det samme som deg Kokkelimonke! Kjenner jeg det sparker så drar jeg opp genseren, klemmer inn puppa og bare sitter og ser på hvordan magen beveger seg! (Det skal jo sant sies at man ikke har så god utsikt nedover lenger verken pga det ene eller det andre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå