Gå til innhold

St.Olavs fødende: Har dere lest adressa i dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke nok med at det er 30 grader i Trondheim i dag, men i tillegg så blir man nødt til å tenne på alle plugger pga at fødetilbudet på St. Olavs er uverdig og elendig! Har egentlig ikke tenkt så mye på det før nå, men når jeg leser om det i avisene, og den ene venninna etter den andre kommer ut fra fødeavdelingen og forteller at mye er overlatt til tilfeldighetene, og at de har vært nødt til å klare seg mye selv, da blir jeg bekymret.

Hadde en litt traumatisk fødselsopplevelse sist, og kjenner jeg ikke takler utrygge rammer rundt denne fødselen.

Jeg blir så irritert over at de skal spare inn på oss fødende! Kan de ikke bare innse at det var en feil å stenge den ene avdelingen, og åpne den igjen!

Jeg kjenner jeg blir stresset av situasjonen, enn dere?

Skal til jordmor i morra, så da skal jeg høre med henne.

Har termin 15. juli

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blir også kjempestressa av situasjonen!! Jeg er førstegangs, og dama i avisen sa at hun var utrolig glad hun var andregangs så hun visste hva hun gikk til.

Ble så frustrert da jeg kom på butikken og fikk se avisa, at jeg hadde mest lyst til å sette meg ned og grine!! :(

Vurderer å dra til Levanger, men der er det vel ikke barselshotell hvor pappaen kan være, så da må jo han kjøre i over en time hver vei når han skal besøke oss, og det frister jo heller ikke.

Men jeg er livredd for å måtte føde under uverdige forhold, på gangen f.eks. Eller å måtte ta i mot ungen selv, fordi det ikke er noen jordmor i nærheten. Blir nervevrak av å tenke på det!

Synes det er en skam at man skal må oppleve sånt når man bor i en av Norges største byer, og jeg er helt enig med deg; Kan de virkelig ikke bare innse feilen, og åpne føde øst igjen??!!

Har forresten termin 24. juli jeg...

Skrevet

Sambo gjemte avisen for meg idag...var redd jeg skulle bryte fullstendig sammen.det gjorde jeg nemlig sist da det var om det på tv2 nyhetene.men fikk sett det ja..det er helt forferdelig..for det første blir jo vi vettskremte av¨å høre om det,ingen kommer ut å beroliger oss heller.

da jeg fødte på st.olavs for to år siden,da var fødeavdelinga helt ny også forøvrig,merket vi godt til at de hadde det travelt.ikke nok folk på jobb etter hvor mange som fødte akkurat denne natta.masse keisersnitt og i tillegg da..jordmora sprang imellom.jeg blir irritert når jeg tenker på det,for det var en traumatisk fødsel for meg også,å flaks at det gikk så bra som det gjorde egentlig,til tross for at tuppa endte opp på intensivavdelinga de fire første dagene..

nå er det enda travlere for de som jobber der,og sikkert spesielt i sommer nå,så jeg gruer meg helt fryktelig til å føde der..blir så forbannet over disse "sparetilltakene" deres.

Har termin 31 juli:)

Skrevet

Jeg har termin 22. juli, og har HELDIGVIS ikke lest Adressa i dag!

Jeg er så dritlei av denne saken, og hadde jeg visst at de tenkte å stenge fødeavdelinga på Orkanger i fjor høst, hadde det ikke blitt sex den natten! Herregud, som jeg skulle ønsket at jeg hadde hatt termin 2 mnd før eller etter denne jævla fellesferien.

Jeg gruer meg noe helt vanvittig til fødselen; jeg er førstegangs, samboeren min kjører ikke bil, og han er heller ingen sterk person som kan holde hodet kaldt og "stå på krava" hvis vi blir fullstendig overlatt til oss selv under fødselen. Er redd han kommer til å bukke under og bryte sammen som følge av det enorme ansvaret dette kaoset faktisk deiser nedpå fødselshjelperne våre. Tror nok ikke samboeren min tenkte over muligheten for at han må leke jordmor på venterommet eller gangen, da han hoppet i taket over positiv test.

Huff, nei, er glad jeg ikke leste den artikkelen jeg. Har mange nok tanker og bekymringer om denne saken som det er!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...