Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg som aldri hadde trodd om meg selv at jeg skulle bli en sånn mamma som bekymret seg for alt mulig, men... here goes:

Nurket er fem dager gammelt i dag, og hun sover hele tiden. Hvilket sikkert er fint og bra og sånn, men jeg bekymrer meg for om hun får spist nok... I går spiste hun godt tre-fire ganger mellom åtte og fire, deretter la vi oss til og hun tømte det ene brystet (jeg har forholdsvis mye melk, så sjelden hun tømmer helt) i femtiden, og hun sovna... for så å ikke våkne skikkelig igjen før rundt midnatt! (hun var jo halvvåken til noen bleieskift og et par forsøk på mating, men så snart hun får puppen i munnen så er det "smattsmattsmattzzzzzzzzz" og så sover hun igjen). Deretter hadde hun noen runder med pupp med en halvtime-time i mellom (var vel framme med puppen tre ganger, hun lå i kanskje ti min hver gang før hun sovnet igjen), og så sovna vi i tretida og sov dønn begge to fram til halv ti. Da spiste hun greit, sovna igjen og sov til tolv... Tømte puppen, sovna igjen... opp igjen i totida i dag, spiste litt og sovna... og siden har hun sovet.

Det er jo ikke bare det at hun sover hele tiden, men... når hun bare spiser i kanskje ti minutter i slengen, da vil hun jo bare få den tynne melka som kommer først? Jeg kan jo selvsagt pumpe litt av puppen før jeg gir henne sånn at hun kommer til "slutten" før hun rekker å sovne, eller er det bare tøys? Prøver å gi henne fra samme bryst når hun er sulten igjen en time eller mindre etter sist hun spiste, og så heller bytte til det andre når hun har sovet en lengre periode igjen, men jeg vet ikke om det har noe særlig for seg?

Akk, det er mye man skal lure på, men jeg hadde aldri trodd at FOR MYE søvn var en av dem :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye med jenta:) Det er helt normalt at de sover så mye i starten, er en stor påkjenning å komme fra mammas trygge mage og ut i den store verden:) Du skal nok se at det vil forandre seg etterhvert, og da kan det hende du vil se tilbake på denne soveperioden med lengsel;-) Det kan hende at hun spiser veldig effektivt, men det kan også hende at hun koser seg sånn med puppen at hun sovner før hun er skikkelig mett..Men om hun ikke virker slapp og sånt så får hun nok i seg nok næring:) Helsestasjonene pleier å ha dager hvor man kan komme å veie uten time, det kan du jo benytte deg av, så ser du om hun legger på seg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...