Anonym bruker Skrevet 3. juli 2008 #1 Skrevet 3. juli 2008 Skal passe en voksen hund på 40 kg for en venninde, hun hadde med for men da det gikk tomt så kastet jeg embalasjen og så får jeg selvfølgelig ikke tak i henne nå så fint om dere kan svare hvilket for bør jeg kjøpe og hvorfor, er det stor forskjell i pris? Det er en shafer skrives det sånn?Skal straks på butikken så haster litt
EierIkkeFantasi Skrevet 3. juli 2008 #2 Skrevet 3. juli 2008 aner ikke,folk gir så mye forskjellig ..men de har eget schæferfor på dyrebutikker da..ellers dersom hunden ikke har allergier el så er det nok ikke så viktig hvilket for,så lenge den får mat og spiser det
mor_til_2_84 Skrevet 3. juli 2008 #3 Skrevet 3. juli 2008 Så lenge du passer hunden hennes, ville jeg kjøpt for i dyrebutikken spes for den rasen. Mange hunder kan reagere på vanlig for fra matbutikk.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2008 #4 Skrevet 3. juli 2008 Helt enkelt. Ring dyrlegen og spør.. De har også som regel egnet for.. Ikke kjøp butikkmat..
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2008 #5 Skrevet 3. juli 2008 Herregud, det er bare en hund! Hvis hun ikke har gitt beskjed om noe spesielt, så kjøp det de har på butikken. Den dør neppe av det.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2008 #6 Skrevet 3. juli 2008 "bare en hund"? fin innstilling.. Dyr som er vant til for fra dyrlegen kan få diare og andre plager av butikkmat.. for i butikkmaten er det mye drit og lite næring. MEN såklart om hun ikke har gitt beskjed om noe annet, så kan du jo strengt tatt kjøpe det i butikk.. for hadde hun syns det var viktig, hadde hun garantert gitt beskjed..
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2008 #7 Skrevet 3. juli 2008 "bare" en hund du.. hunder kan få fordøyelsesproblemer og diare ved forskifte, mange små hundemager som ikke tåler en brå forandring! ville hørt med dyrlege jeg og, og gitt regningen til venninna mi.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2008 #8 Skrevet 3. juli 2008 Så du tror ikke venninna hadde gitt beskjed om at hunden var så skjør at den måtte ha spesialfòr, altså?
Underveis --> Skrevet 3. juli 2008 #9 Skrevet 3. juli 2008 Det trenger ikke være spesialfor, bare et annet merke, og schäfere er viden kjent for sine sarte mager. Hva med å ringe venninnen å spørre? Anbefaler heller ikke butikkfor (rimi-mat) til en så stor hund. Den kommer til å drite så vanvittig mye at du trenger søpplesekker for å få det med hjem ;-) Husker du kanskje hva slags farge sekken hadde?
Nætte;mortil2 Skrevet 3. juli 2008 #10 Skrevet 3. juli 2008 Man skal være obs på mat man gir hunden, for magen dens er vant til sitt eget for og kan bli dårlig hvis man bytter.. Så jeg ville kjøpt et veldig mildt for hos dyrlegen hvis du ikke får tak i venninnen din. Vet jo også at dyrlegene har det registrert hva slags for det er hvis venninnen din kjøper for hos dyrlegen sin. Vanlig butikk for er ELENDIG!!! så det ville jeg ligget laaaaaaaaaaaangt unna...
Hyacinth Bucket Skrevet 3. juli 2008 #11 Skrevet 3. juli 2008 Hei! Husker du hvordan emballasjen så ut? Dagligvarebutikken har dessverre ikke særlig bra fôr og i værste fall kan du ende opp med ei bikkje som skiter i tide og utide. Dessverre kan du det også med et kvalitetsfôr dersom det er et fôr han ikke er vant til. Bra fôrmerker er f.eks Purina Proplan, Hills, Eukanuba og royal canin. Disse får du kjøpt hos dyrebutikker og noen veterinærer. Specific er også bra og det får du kjøpt hos veterinæren. Mener å huske at royal canin og eukanuba er "vanlige" merker i shäfermiljøet...
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2008 #12 Skrevet 3. juli 2008 Det har ingen betydning om du kjøper butikk fòr eller dyrlege fòr, diare å urolig mage vil den få uansett, så lenge du ikke er heldig og treffer på rette typen. Slik er hunder, vane- dyr, og det gjelder også i matveien, utrolig følsomme for forandringer, noen mer enn andre. Lykke til !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå