Hikken Skrevet 3. juli 2008 #1 Skrevet 3. juli 2008 Vet det er et kokebokforum her, men det går så innmari mye kjappere å spørre her :-) Skal lage pastasalat med biter av kyllingfilet, men vil ha litt mer smak på kyllingen. Noen som har en marinade som kan trylle den frisk, litt sterk og saaaaaaftig? Alle marinadene jeg lager passer bedre til thaimat, vil bare ha noe enkelt og friskt og smakfult. Uten karri :-)
Bergen1971 Skrevet 3. juli 2008 #2 Skrevet 3. juli 2008 Jeg pleier å kjøpe "Old el Paso Fajita krydder" ... blander det med litt soyaolje ... slår aldri feil ... kan brukes til MASSE ..... Du får god, sterk og saftig smak på kyllingen ... NB! det er ikke alle butikkene som har dette krydderet ... (det er den gule serien med meksikansk mat)
Fru_Pigalopp Skrevet 3. juli 2008 #3 Skrevet 3. juli 2008 til en familiepakning kyllingfilet bruker jeg enkelt og greit: 1 rød chilli uten frø 2-3 hvitløksfedd Saften fra 1 lime 2 ss olje Marinerer i minst 1 time, men gjerne natten over. Strør over salt ved steking/grilling Blir supergodt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå