babygullz <3 vilde Skrevet 3. juli 2008 #1 Skrevet 3. juli 2008 Har vært nede på NAV å hentet disse papirene om krav på foreldrepenger ved fødsel. Sammen med disse skal skjema om inntekstsopplynsinger legges ved, pluss lønnslipp. Det er jo helt i orden..Det sies at disse må leveres senest 3 uker før permisjonen, eller 3 uker før man ønsker pengene på konto, jeg tenkte å sende dem inn allerede nå, fordi min erfaring med NAV ikke er helt på topp...mye slurving, roter bort papirer, og sender frem og tilbake på papirer... så derfor tenkte jeg d er greit å være ute i god tid med å sende inn krav om fødselspengene.. Men jeg ønsker jo ikke disse pengene før jeg er gått ut i permisjon uansett...noen som vet hvordan dette fungerer? Siden hu dama sa jeg måtte levere papirene senest 3 uker før jeg ønsket dem,og jeg leverer dem 2-3 mnd før, så kommer vel ikke pengene før jeg er i permisjon, eller??? Og hvordan er d med å søke permisjon? Finnes det et eget skjema? Er søknad om permisjon inngått i samme papirer som krav om fødselspenger???? litt grønn...
Gjest Skrevet 3. juli 2008 #2 Skrevet 3. juli 2008 søknaden om foreldrepenger kan du fint sende inn allerede - de kommer første mnd etter fødselen. behandlingstiden varierer, noen steder har de opp til 3 mnd behandlingstid, så vær ute i god tid du, greit det så er du ferdig med det ;-) Når det gjelder å søke permisjon, må du gi beskjed innen 4 uker før du går ut, til arbeidsgiver. Jeg er ikke helt sikker på hva som skal sendes til hvem, men har forstått det slik at noe skal til arbeidsgiver, og noe til NAV. De papirene som skal til NAV må også være signert av arb.giver - så her kan det også være lurt å begynne i god tid Finnes egne skjemaer ja, disse har arbeidsgiver og NAV tilgjengelig se NAV.no f.eks ...........sikkert noen andre som kan forklare deg dette bedre i detalj - selv går jeg ikke ut i permisjon. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå