Gå til innhold

Når begynner de små med str. 62 ca.?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har litt 50 og en del 56 klart i skuffen, men har arvet masse tøy i alle størrelser til og med 80 så jeg lurer på når jeg burde begynne å vaske det fra str. 62 og opp. På en del av tøyet i 62 står det 3-6 mnd, og må jo regne med at vi får en del klær etter hvert også. Har ikke plass til alt i skuffen, så det må i så fall ligge i en plastboks de neste mnd. Om hun ikke er veldig stor da?

Noen som vet hvilken størrelse de bruker lengst?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei:)

Kommer jo selfølgelig ann på hvor stort barnet ditt blir født..jeg har bare kjøpt 62 men så får jeg et stort barn også 4-5 kilo..samme som de to andre jeg har fått:)

Skrevet

jeg har hørt at str 62 er det de bruker lengst. noen sier at babyen bare bruker str56 i 6-8 uker, deretter str 62. Så bruker man det ei stund og gjerne litt for lenge, så brukes str 68 en liten stund for så å gå over til str 72... ikke vet jeg. det er dette jeg har hørt bare. jeg har forøvrig ingenting i str 50. har litt i str 54 fra laredoute. De fleste jeg har prata med UTENOM de her inne sier at maks blir brukt 1 gang og at det ikke er vits i å kjøpe den str en gang (str 50).

Skrevet

Jeg hadde ingenting i str 50 for en uke siden, men etter alt "styr" siste uka med en baby i seteleie, vektestimering og pelvimetri (bekkenmål), så har jeg fått vite at det slett ikke er noen kjempebaby jeg har i magen. Heller litt mindre enn gjennomsnittet sier de. Så nå har jeg kjøpt et par bodyer og en sparkebukse i str 50 så vi har noe å reise hjem i :-) Resten ordner seg senere.... Har fått masse arvet i str 62. Pleier å passe etter ca 2 mnd sies det....

Skrevet

Takk for svar :)

Da kan jeg nøye meg med å sortere det jeg har fått og heller vaske litt senere. Tenkte muligens å vaske det litt etter litt sammen med de klærne hun i magen kommer til å bruke de første ukene - det er jo miljøvennlig å kjøre litt mer i maskinen av gangen.

Men utrolig hva man har tid til å fundere på når man har smårier (et par ganske vonde og) om natten, kynnere om dagen og sambo påpeker at man begynner å forandre seg i ansiktet og det enda er 8 dager igjen til termin...

Gjest MariRari
Skrevet

Jeg fikk en stor gutt sist gang, på 4400g og 54 cm. Jeg hadde en god del ting i både str 50 og 56 som han brukte i mange uker.

Str 62 var uten tvil den størrelsen som varte lengst, og som en sier lenger oppe, 68 hoppet vi nesten over.

Min erfaring er at det er forskjell på hva man definere som passende størrelse på klær til sin baby. Selv om min baby var stor var han jo likevel veldig liten da han kom ut. De krøller seg sammen til en ball og fyller ikke i buksene sine uansett. Jeg foretrekker ting som passer og liker ikke å brette opp på småttiser, derfor hadde jeg stor glede av de minste størrelsene også.

Skrevet

Venninna mi har en gutt på 7 uker og han har bruker str 62 nå. Begynt så smått å bruke noe 68 også, men det er litt romslig ennå.

Han var helt gjennomsnitt når han ble født 3650g.

Skrevet

Fra litt over 3 til litt over 6 mnd :) det går på lengde og ikke vekt (så lenge barnet ikke veier veeeldig mye over gjennomsnittet da)..

Jeg får helt mark når jeg ser små babyer i altfor store klær, ser utrolig ubehagelig ut..

Str 62 varte hvertfall veeldig lenge hos oss, er str 62 og 80 som har vart lengst i grunn :)

Skrevet

Jeg fikk en liten jente på litt over 2 kg. Vi brukte str 56 lengst. 62 begynnte vi faktisk ikke å bruke før hun var ca 5 mnd.

Skrevet

Har arvet en del klær og hadd alt i tørketrommeln. Vasket til å me str 68. Nåt blir jo en del mindre da + at nåt e jo mindre i str. Blei en del sist som ikke blei brukt pga at str stemte ikke helt så nu skal æ se d ann:)

13 daga igjen å nærme sæ med stormskritt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...