Gå til innhold

Varm baby i 32 grader..!

Anbefalte innlegg

Gjest MaJo0812
Skrevet

Hei

Hva gjør dere når det er 32 grader og babyen sutrer og virker svett? Har kun på han bleie og kortermet body, men han sutrer og greier ikke sovne skikkelig på dagen som han pleier.

Videoannonse
Annonse
Gjest MaJo0812
Skrevet

Han er forresten 8 uker gammel :)

Skrevet

Sett han i skyggen ute uten noe særlig over seg.

la han ligge naken i sua og få lufta kroppen sin.

det gjorde vi med gutten vår og det hjalp.

Skrevet

..slitsomt m de små i varmen, min lille trives ikke..Jeg tar han m inn på rom som ligger i skyggesiden av huset,vi koser oss i sengen der, leker i sengen..ammer der...har bare på han bleie og truse...må ofte hjelpe han å sovne hvis han blir varm og utilpass.Det funker å være kortere perioder i skyggen, best hvis det blåser litt:)det er bare å gjøre det beste ut av det..

Skrevet

vesla vår sliter også i varmen..

hun ligger stort sett hele dagen i bare bleia.. har terassedøra åpen, og har faktisk måttet tatt henne ut i døra (i skyggen slevfølgelig) og latt det blåse litt på henne..

ellers har det faktisk funka og tatt litt vann på henne og latt hun føle på vifta/ varmen fra tørketrommelen (!).

Skrevet

Vi setter vogna inne på det kaldeste rommet i huset, og lar henne ligge i bare bleien. Ellers blir det mye innetid, men bedre det enn at det blir for varmt i sola.

Skrevet

samme alder som mini her..

det jeg har gjort i dag.. (du bor vel ikke tilfedligvis i bergen og eller?;) ) i formiddag var det en god del skygge på terrassen. han lå da i en slik kortermet shorts drakt om du skjønner hva jeg mener. så lå han der og sprelte og koste seg. vi gikk tur og han lå i vognen på saueskinnet. hadde på seg seg samme klærene. lå og sprelte og var veldig fornøyd...

men nå i ettermiddag ble det nok for vamt her og. vi kokte jo vi og... så det vi gjorde da var at vi tok badebaljen oppi stuen og fylte opp med ca 30 grader i vannet... så lå han oppi der en stund. var kjempe fornøyd etterpå...;)

mini liker også godt å bli holdt foran viften en liten stund.. han har også fått lagt en del naken og kun i bleien osv. bare pass på at han ikke ligger i nærheten av noe som kan bli ødelagt av tiss..;)

i morgen skal vi på stranden. håper det blir litt mer vind der...

Skrevet

Ullbody er veldig bra...både i varmt og kaldt vær. regulerer tempen.

Skrevet

Naken på et håndkle eller bare bleia.. Ikke noe body. Tørk innimellom over ungen med en kald klut,så de får kjølt seg litt ned..

Skrevet

Forresten; det å legge ungen MED KLÆR på ett saueskinn fungerer veldig mot sin hensikt. Er kun naken hud det "funker" på for den som tror på det. Dessuten advarer landsforeningen for uventet barnedød (www.lub.no) bruken av disse skinnene pga faren for krybbedød.

Skrevet

Synes Labambie høres fornuftig ut her ja.. Tror lammeskinn å ull er veldig oppskrytt. Det regulerer vel varme i en viss grad, det tror jeg på. Men ikke i mange å 20 plussgrader. Her bruker vi bare bomull som underlag i varmen, i dag har snuppa kun hatt på bleie. Skal vi på butikken eller noe sånt så har jeg som regel på henne en tynn tynn bomulls singlet.

Skrevet

Jeg legger en kald gassklut over ham...selv over hode:=)han elsker det!

Skrevet

Jeg syns det er sykt å merkelig at noen bruker ull i den varmen...kun bleia her!!!

Skrevet

ull er genialt - på noen.. vesla her blir for varm, men hos andre er det toppers..! evt. prøv dere frem...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...