jente2008+septemberbaby2011 Skrevet 3. juli 2008 #1 Skrevet 3. juli 2008 Hvor tidlig etter en fødsel kan man prøve på nytt..? Ønsker oss 2 tette, men er usikker når "rett" tidunkt for ny prøving er tilstede. Vil gjerne høre litt om andres erfaringer med 2 tette. Bør vi vente til vesla kanskje er 2 år, eller kan man kjøre på før?
Gjest Skrevet 3. juli 2008 #2 Skrevet 3. juli 2008 Det må jo dere vurdere ut i fra hva dere kan orke. Jeg får angst ved tanken på å ha to unger under 2 år...... to barn som trenger all pleie og omsorg hele tiden. Vil jo ha stor glede av hverandre når de blir eldre, men dere må jo belage dere på noen slitsomme år fremover. Vet om noen som har en jente på 2,5 når de fikk andremann, førstemann er en snill jente, men er allikevel veldig slitsomt, fordi man ikke får en 2,5 åring til å forstå hvorfor man må ordne så mye med den nye bebisen. Har hørt at 4 år er passe mellomrom sånn i forhold til at det ikke blir noe sjalusi etc. Når man er fire år har man funnet sin plass i familien. Noen andre jeg vet om som har en jente på 3 og fikk andre mann nå, har fått en ekstremt krevende 3 åring som skal ha all oppmerksomhet hele tiden. Men er jo selvfølgelig veldig individuelt. Men er dere klar for to tette, så er det vel bare å kjøre på. Venninnen til stedatteren min har en bror som er omtrent 12 måneder yngre:-)
*Hufsa-mamma* Skrevet 3. juli 2008 #3 Skrevet 3. juli 2008 Vi ønsker oss oxo to tette og har planer om å ha ca to år i mellom de...så vi vil prøve å bli gravide neste sommer i gjenn og få en til på ny året 2010...jeg tror ikke det er mer gunstig å vente...vi har hver vår på 6år fra før og sjalusi dukker opp uansett om de er 2 eller 6år men klart det blir tøffere med en 2åring enn å forklare en 6åring at nå blir babyen satt fremst i familien! søsteren min har to tette med 18mnd mellom og det som virker er mest krevende er at man må vokte babyen for "store"søster vet ikke konsekvenser av sine handlinger enda!! men nå er mindste hennes to år og de har sååå stor glede av hverandre i hverdagen!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå