Gå til innhold

Svangerskaps forgiftning!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest på symtomene på svangerskaps forgiftning, og lurer litt på hvordan folk har oppdaget, eller fått misstanke om at de har det!? Jeg er i dag en smule hoven i beina i dag, men rekner egentlig med at det er pga varmen (er over 23 grader i skyggen). Men har en venninne som er hyper negativ/bekymret når det kommer til ting som kan skje med en i løpet av svangerskapet! Er egentlig ikke bekymret selv, men begynner jo å lure litt!

Håper noen kan svare meg på dette!! :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er fingrene begynt å hovne opp, og føttene føles også litt mer hovne og stramme. Sist det var varmt var det også sånn, så regner egentlig med at det er grunnen.

Men det er bra å være obs, heller ringe jordmor/lege en gang for mye. Hvis du får hodepine ville jeg ringt. Du får sikkert lov å stikke innom for å sjekke BT og urin. Men i denne varmen er det slett ikke rart om ting og tang hovner opp, er 27 grader her nå.

Har en sånn blodtrykksmåler selv jeg, så har allerede sjekket BT to ganger i dag pga hovne hender og føtter. Hehe. Greit å være på den sikre siden.

Drikk mye vann iallefall, og ligg unna potetgull og andre salte saker. :)

Skrevet

Føler meg jo fin sånn utenom at jeg ikke får skoa på meg da!! :P

Drikker mye og slapper av og sitter med beina høyt, så om det ikke gir seg til i morgen så får jeg heller ringe JM da!! :)

Skrevet

Det er helt normalt å få hevelser i denne varmen når man er gravid. Eneste måten å få konstatert svangerskapsforgiftning på er å ta blod-og urinprøve samt å sjekke blodtrykk. Selv merket jeg symptomer som flimring for øynene og hodepine. Hos meg kom svangerskapsforgiftningen snikende, før den begynte å utvikle seg raskere i løpet av en knapp uke, med det resultat at jeg ble innlagt for observasjon. Det er viktig å følge med på eventuelle symptomer og generell helsetilstand, og husk å ringe jordmor/lege/føde ved den minste tvil.

Lykke til! :)

Skrevet

Hei,,

Jeg har slitt med fra og til høytblodtrykk, det begynte når jeg var 29 + noen dager på vei,,

Da blir det tatt blodprøver av det, de ser etter protoiner i urinen, noe jeg ikke hadde.

Ellers synsforstyrrelser, kvalme og vondt i pannen,

Det kan også være smerter øverst i magen,,,

Så er du usikker er det bare og ta en telefon på føden, de tar dette veldig alvorlig.

Skrevet

Svangerskapsforgiftning: symptomer på det er når du blir fryktelig hoven,ikke bare litt..Jeg er oppi ødem 2 jeg,ingen antydning til forgiftning det! Om blodtrykket plutselig skyter opp og du blir vanvittig hoven,da skal du undersøke:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...