Gå til innhold

Et kjapt spørsmål,er litt nysgjerrig:

Anbefalte innlegg

Skrevet

1. Barna har det bra når foreldrene har det bra

2.Foreldrene har det bra når barnet har det bra

Interessant å høre på tankeganger der ute! :-D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil si begge deler. Såfremt alt av basic needs er på plass av mors-/farskjærlighet, mat og husly så vil jeg si at begge forhold stemmer. Jeg har det ikke nødvendigvis bra fordi Matilde har det bra, dersom jeg feks har det ræva med pappaen hennes. Samtidig vil nok Matilde merke at mor og far ikke har det bra, og da har ikke barnet det så bra heller.

Skrevet

Foreldre kan ha det dårlig (sykdom, smerter f.eks) selv om barna har det bra, selv om barna selvfølgelig kan merke det og bli påvirka. Men de færreste foreldre kan vel ha det bra dersom barna ikke har det bra. Tror ikke det finnes en regel her som vil stemme i absolutt alle tilfeller.

Skrevet

Ikke nødvendigvis noen av delene. Hva var spørsmålet, forresten?

Skrevet

Nei,det er ingen absolutt regel her. Bare interessant å høre. Jeg hører ofte folk si at når foreldrene har det bra så har også barna det bra. Derimot svært få som sier det motsatte.. Jeg tilhører den motsatte. Har ikke barnet mitt det bra,har heller ikke jeg det. Men selvsagt,jeg kan være syk eller ha masse bekymringer uten at barnet mitt vet noe eller merker noe.

Skrevet

Enig i at det for de fleste foreldre nok vil være vanskelig å ha det bra dersom barna ikke har det bra (merker jo selv at det er noe av det viktigste for meg i hverdagen), men det er jo langt fra det samme som å si at foreldrene har det bra dersom barna har det bra. Foreldrene kan jo ha det dårlig av andre grunner enn at barna ikke har det bra.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hehe, ler litt av pila før jeg starter...

Jeg er ikke avhengig av at dattera mi skal ha det bra, for at jeg skal ha det bra. Og omvendt.. Men selvsagt, når jeg har det bra, så overfører jeg jo dette på dattern min, og hun er deretter. Om f.eks datteren min er trist og sår pga konfliktene mellom meg og hennes far, så er det klart jeg ikke har det noe bra ihht det.

Spørsmålet er litt diffust, syns jeg.. Vanskelig og svare konkret..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...