Gå til innhold

Do og potte-trening;Vi hadde "a first" her i dag =o)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han tisset på do! Han har "vannet" gresset ute før, men aldri sittet på doen og tisset.

Så nå er jeg optimistisk =o) Han satt der sååå stolk, og tok i. "Poop too!" sa gutten, og tok i litt til, men no luck. Denne gangen.

Jeg håper han skjønner det helt nå, og at han føler det er godt å gå uten bleie innenfor klærne. Krysser fingre,tær og alt som krølles kan.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grattis!:) hehe, ja han var nok stolt:) Når begynte dere treningen? Min er overhode ikke interessert i verken potte eller doen, så sliter litt med pottetreningen. Min er såvidt 2 år.

Skrevet

Potta har han hatt siden han var 1,5, tror jeg. Men han har ikke hatt interesse av den. Jeg har tatt han med meg på do når jeg har hatt business der, for å få han til å skjønne konseptet..hehe

Men han har ikke vært interessert, og jeg har aldri vært for å dytte på ungene dette med å slutte med bleien. Det har alltid gått fint før mine har vært 3, når man ikke regner med de to som var sengevætere i flere år. Men det var arvelige årsaker.

Jeg skal prøve igjen i morgen, da han ofte har en ganske tørr bleie på morgenen. Så jeg håper det blir slutt denne sommeren.

Har kjøpt pull ups i dag ;o)

Skrevet

Vi holder også på med do-trening/ bleieslutt. Gutten min blir 3 i desember.

Har sittet på potte og tissa innimellom og til og med bæsja der et par ganger siden i vinter- men det er ikke før nå vi har virkelig gått inn for det.

Begynte med å sette han på potte med bok, så han kunne sitte der en stund til det kom noe. Så tok vi han på do ( med doring) morgen og kveld, til vi virkerlig startet treningen. Da var det av med bleie, for han skjønner jo at han bare kan tisse/ bæsje rett i bleia hvis den er på.

Men har nå kjøpt et lass med tøffe truser, som han ikke vil bæsje i.

Har terpet og mast og spurt " Skal du tisse/ skal du bæsje" hvert 20. minutt, og tatt han konsekvent på do før vi går ut / når det er lenge siden, selv om han sier fra også nå. Har hatt et par tisse-uhell hjemme, og noen bæsje-uhell i barnehagen. Men ellers går det veldig bra synes jeg.

Han går nå uten bleie hele dagen hjemme. Hvis han bæsjer i trusa, kaster jeg den, orker ikke å "grave ut", for å si det sånn. Så da mister han de fine trusene sine, og det vil han jo ikke.

Men han har på bleie i bil og om natten fortsatt.

Lykke til, Northernlights!

Gjest trønder25århar1avhver06og08:)
Skrevet

Grattis :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...