Trollkatt Skrevet 3. juli 2008 #1 Skrevet 3. juli 2008 Sist jeg var på kontroll var blodtrykket mitt 90/60. Hvor lavt er det egentlig? Hva er normalt blodtrykk? Skjønner ikke noe av det der, jeg. Merker at jeg er slapp, da. Klipte gresset her om dagen og trodde seriøst jeg skulle stryke med.
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 3. juli 2008 #2 Skrevet 3. juli 2008 Jeg har omtrent som deg nå. Ligger litt vanligvis litt høyere, men har altså ganske lavt blodtrykk til vanlig. Vet ikke hva som er "normalen", men beskjedene jeg får er at jeg må kjenne etter hvordan jeg føler meg. Så om jeg føler meg dårlig bør jeg få sjekket bt på nytt. Så tar de det derfra... Men du kan jo se på hvordan bt ditt har vært gjennom svangerskapet for og se om det plutselig har sunket eller om det har vært nogen lunde likt hele veien. Blir forresten litt småsvimmel og slapp til tider jeg..
Tuttelure Skrevet 3. juli 2008 #3 Skrevet 3. juli 2008 normalt BT er 120/70. det vanlig av BT blir lavt i svangerskapet. den eneste måten vi kan rette det opp på er å drikke masse:)
Betty_Boop Skrevet 3. juli 2008 #4 Skrevet 3. juli 2008 Jeg målte mitt hos legen i går. 95/60. Jeg har alltid hatt lavt blodtrykk, ligger i familien. Det er ikke farlig, bare reis deg saktere enn vanlig og ikke overanstreng deg. Når det blir veldig varmt og du føler deg svimmel drikk noe kaldt (eller unn deg en is), ha på deg en hatt og gå inn i skyggen. Jeg har både lest og hørt at man fåt høyere blodtrykk under graviditet, men dette varierer sikkert, som alt annet, fra person til person.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå