Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 3. juli 2008 #1 Skrevet 3. juli 2008 Ordna pass til jentene...siden jeg er islandsk så kan de få islandske pass. Det fant vi ut var både billigere og mer lettvindt så vi var på den islandske ambassaden i Oslo på mandag. Der blei det tatt bilde av jentene...tok 20 min, men det gikk til slutt, og han som tok bildene var jo veldig tålmodig. Med papirarbeidet tok det 30 min, og det var ikke noe stress siden vi var de eneste der. Jeg fikk til og med lov til å gå på et kontor der for å låne en data for å sjekke mailen for der hadde jeg de islandske fødselsnummerene som jeg ikke hadde fått sett hjemme (har ikke data for øyeblikket...skriver dette på bydelskontorets data). Så blei all informasjonen sendt til Island på mail, og der printa de passene. Tror dere ikke de kom i posten i går! Altså tok det under 2 døgn å både lage og sende passene fra Island. Det må jeg kalle imponerende raskt altså. Så måtte jeg også le fordi passene er gyldige i 5 år! Snulla er 20 mnd og vesla 9 mnd, så antar at de kommer til å se veldig forskjellige ut om 5 år. Så da er alt klart for å reise på sommerferie, nettopp til Island!:-)
Northernlights Skrevet 3. juli 2008 #2 Skrevet 3. juli 2008 Sånn service fikk jeg på den norske ambassaden i Ottawa et år =o) Fant ut dagen før avreise for datteren min, at passet hadde gått ut!! Alt skjedde med lynets hastighet. Jeg tok med meg ungene til Ottawa, sa fra til eksen klokka 5 på morgenen norsk tid, at jeg tok en sjanse på at de kunne hjelpe. Han fakset fra jobben sin alt de måtte trenge av tillatelse, mens han forklarte dem situasjonen på telefonsvareren deres. Kom dit da de åpnet, og ALT var klappet og klart! =o) Måtte bare gi bilde og skrive under. Dette var i 2001, og før elektroniske pass kom. Men likevel; beste servicen man kunne tenke seg. De skulle hatt premie.
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 3. juli 2008 #3 Skrevet 3. juli 2008 Noen ganger er det bra å være utlending! Men dette var ikke en gang hurtigpass...så på lista over pass til tilbød at det fantes noe som het hurtigpass, så jeg aner ikke hvor kort tid man på vente på dem (var ikke nødpass...de stod også på lista, og var kjempebillige)
Northernlights Skrevet 3. juli 2008 #4 Skrevet 3. juli 2008 Var ikke hurtigpass for oss heller. Et helt vanlig norsk pass.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå