Gå til innhold

Jente 12 år bitt av hund!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jg var akkurat på vei hjem fra butikken og hadde med meg min lille søster og et søskenbarn. vi gikk forbi en hage og der kom dt en bikkje i full fart og fløy på mitt 12 år gamle søskenbarn, hun fikk skrubbsår og 2 sår på foten samt at bikkja bet henne rett under kneskåla.

Jeg skrek av at jg er redd hunder men hadde ryggen til da det skjedde,men hun hadde ramlet ut i veien.

hun kunne faktisk blitt påkjørt,men heldigvis var dt ikke så mye biler ved veien.

hva gjør man me sånt?

vi fikk navn,adr og nummer og sku ringe til han og si hvordan det gikk.

han sa du velger selv om du vil annmelde det til politiet,men hvis du ikke gjør det skal du få no fint.

noen forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville uten et snev av tvil ha anmeldt det. Sikkelig skummelt det der. Huff! Håper det går bra med jenta.

Skrevet

"Så skal du få no fint?" Dummeste jeg har hørt.

Jeg mener at det finnes 2 typer hunder som biter;

de som blir skremt/truet og reagerer med biting som sin eneste forsvarsmekanisme

og

de som biter helt uten forvarsel, altså som feks løper etter ukjente og angriper dem.

Hundene i sistnevnte kategori bør avlives TVERT, mens jeg mener at enhver hund kan ende opp i den første kategorien.

Dersom du føler at hundens reaksjoner kom fra ingen steder, og at søskenbarnet ditt ikke gjorde noe som helst for å erte på seg hunden, ville jeg helt klart politianmeldt hendelsen og krevd hunden avlivet.

Skrevet

ja,hun har dt bra utenom at hu ble jo skremt og gråter litt.

men reagerer hun på bittet så ser vi vel det.

vi er jo alle vaksinert så dt går vel som oftest bra.

Men alikevel...

møkka bikkje!!!!!!

Skrevet

Epona ¤fødeklar¤

nei du, vi gikk rett forbi hagen og kikka ikke inn der en gang, hunden og eieren var i hagen og han kom til vegen med en gang,for han hørte nok mitt hyl. selv er jg redd bikkjer,liker de ikke.

så vi har IKKE plaget/ertet den hunden..

Skrevet

Jeg vil ikke si du skal gjøre det ene eller andre... men vet du noe om hunden? Alder, historie.. kan det være lek fra hunden sin side? En unghund kan være ganske så voldsom i sin lek, og om du hylte kan dette ase dem ganske bra opp....

Jeg ville pratet med hundeeier, gjerne naboer og hørt litt..

Om dette er noe som har skjedd før, eller om dette er en hund som faktisk har aggressive tendenser så er det kanskje rett å få hunden avlivet så det ikke skjer igjen med noen andre.. men ikke forhast deg eller gjør noe i sinne eller hevn.... En hund er/ skal hvertfall være en del av en familie det også, og betyr nok veldig mye for eier..

Skrevet

"Hvis du ikke anmelder det, skal du faa noe fint"?? Jeg hadde anmeldt det bare basert paa den utrolige uttalelsen fra eieren!! Dette virker paa meg som en utrolig samvittighetsloes eier. Jeg er dyrlege, og har flere ganger avlivet hunder som har bitt, baade voksne og barn. I alle tilfellene har eierne selv kommet med dem, det har vaert deres EGET valg, uten at politiet har vaert involvert, for de vil ikke ha en farlig hund. Dette er hundeeiere som tar ansvar for handlingene sine, og hundens handlinger. Det gjoer ikke denne personen!

Det er vanligvis en grunn til at hunder biter - sett fra deres synspunkt. Det er umulig aa si hva det er i dette tilfellet, men det hadde neppe noe med soeskenbarnet ditt aa gjoere. Sett fra samfunnets synspunkt, skal ikke hunder som biter faa leve. Saerlig ikke naar de biter barn! Neste gang kan det skje noe enda verre, med et annet barn. Hunden blir paa sett og vis et uskyldig offer i det hele (de innser ikke konsekvensen av det de gjoer!), men HUNDER SKAL IKKE BITE.

Det er eierens ansvar aa holde hunden under kontroll til enhver tid, og det har denne eieren helt tydelig ikke gjort. Dessuten har han brutt baandtvangen. Han vet nok at han har en veldig svak sak, og proever aa hindre deg i aa anmelde det. Gaa til politiet, dette er deres sak. La dem faa vurdere den. Ikke la deg skremme/lokke til ikke aa anmelde det.

Skrevet

Maa bare legge til en ting fra forrige innlegg: Hunder skal ikke bite UPROVOSERT. Hvis de er i en ekstrem situasjon, kan enhver hund bite for aa forsvare seg, selv "verdens snilleste". Det hoeres imidlertid ikke ut som om det er snakk om det her?

Jeg er enig med foregaaende innlegg i at hunden er et familiemedlem etc, og at det sikkert var en grunn til at det skjedde... Men det er ikke HI som boer stille disse spoersmaalene til naboer etc om hunden, det er politiet. Tenk om HI gjoer dette, og velger ikke aa anmelde basert paa svarene hun faar? At hunden har blitt mishandlet tidligere eller gudene vet hva. Saa skjer dette igjen, og noen blir kanskje alvorlig skadet. Hadde jeg vaert HI, hadde jeg da foelt at jeg paa en maate var "ansvarlig" for det som skjedde, selv om det selvsagt ikke stemmer. Enda en grunn til at politiet boer ta avgjoerelsen, de som har kompetansen til det?

Ekkel situasjon, HI, haaper det gaar bra med soeskenbarnet ditt, og at hun ikke blir kjemperedd hunder framover. De aller, aller fleste hunder er jo fantastiske kamerater og foelgesvenner, som baade voksne og barn faar utrolig mye igjen for aa ha kontakt med! :)

Skrevet

Hundebitt skal meldes. Jeg synes det er dumt at så få melder inn dette. Hva vet du om denne hunden har et adferdsproblem? Da kan den bite igjen med mer fatale følger...

Eieren vil selvfølgelig ikke at dere melder det ,da han er redd for at hunden skal avlives.

Skrevet

Uten tvil! Anmeld det, så får det være opp til folk som har erfaring med slike saker å bestemme seg for hva som er riktig og/eller galt.

Som en annen har nevnt her, så kan det være ulike grunner for at en hund angriper. Når en hund angriper uprovosert så er det noe gale med hunden, og den bør kanskje ikke lengre være sammen med andre mennesker og dyr som den kan være en fare for.

Igjen, anmeld det! Håper det går bra med søskenbarnet ditt.

Skrevet

til den som mente hunden lekte så er ikke dt et tilfelle pga den hunden kom løpende ut fra hagen sin etter å hørt oss 3 gå på veien. og til den som mente hylet mitt kunne irritert bikkja så er heller ikke dt tilfelle, mitt skrik kom for bikkja løp rett mot meg men brå svingte å bet soskenbarnet mitt..

eieren kom forskrekket ut å lurte på: Bet hunden deg?? sa han, ja sa vi og forklarte..

Skrevet

Anmeld gneldrebikkja!

Hvis ikke den blir avlivet så gjør den det kanskje igjen en annen gang mot noen andre! :S

Skrevet

ja,er nok dt vi burde gjøre. søskenbarnet mitt har nå dratt,men hun ville jo selvfølgelig ta imot no fint fra mannen og litt fordi hun syns synd på eieren som KAN risikere å miste hunden sin.

Barn tenker jo på gaver osv,han reddet nok sin hund ved å si at hun skulle få noe fint, men jg skal snakke me tante"moren hennes" når de kommer innom etterpå så ser vi hva dt blir til..

Skrevet

ja,den bjeffet jo på vei når den kom løpende,men ingen viste hvor lyden kom fra før den ene var blitt angrepet...

Skrevet

Håper også hun får/har fått stivkrampesprøyte.

Skrevet

kan dere ikke ta en alvorlig prat med han som eier bikkja da?? hunder KAN bli distrahert av andre ting, som vi ikke ser eller forstår noe av.. syns ikke alltid d er om å gjøre å avlive med en gang lissom... hva om hunden ble stukket av en bie eller whatever -d kan være faktorer dere ikke vet som utløste adferden... er selvsagt helt enig i at hunder skal være i bånd, eller innegjerda, helst begge deler...og som regel, aldri bite.. ,men dyr er dyr; de handler på instinkt som vi ikke alltid forstår.. har selv blitt bitt, ikke noe kjek at all, men d er sånn som kan skje desverre.. valgte å ikke anmelde. vet hvor mye bikkja betydde for familien.. men klart; -detta er opp til hver enkelt !! lykke til å håper d går bra emd henne !

Skrevet

trippa:

det tror jg hun har fått, hun har iallefall ikke reagert så langt..

blir så irritert på sånne bikkje eiere ass

BÅNDTVANG: har han hørt om der tro??

TRUKKE DET NEI..

Skrevet

Huff, så ekkelt! Håper det går bra og at hun ikke blir redd hunder for bestandig.

Men jeg ville nok garantert anmeldt det, ikke snakk om annet. Hunder skal ikke reagere på den måten der.

Men jeg tenker også at det kan være lurt med et legebesøk uansett i og med hundetennene har laget hull på huden. Ikke bare med tanke på stivkrampe, men også betennelsesreaksjoner osv. - det er ufattelig mange bakterier i munnen på en hund. (Jeg er kanskje litt ekstrem på akkurat dette, men svigerfar er veterinær og vet nok hva han snakker om...)

Skrevet

nei hunder skal ikke gjøre sånt, men de er dyr og handler på instinkt.... så derfor kan desverre sånt skje ! må gå på legevakta ja, få sprøyter, hvis bittet gikk gjennom huden. det er viktig !!

Skrevet

Hei. Jeg har selv eid hund stort sett hele livet, og jeg ville ikke ha nølt. ANNMELD DET!!

Hvis en hund angriper på den måten, uten provokasjon, er den rett og slett farlig. Kan ikke forstå at ikke hunde-eieren reagerte selv. Jeg ville ikke eid en hund som biter !! Neste gang kan det gå mye verre.Lykke til uansett, og får håpe niesen din ikke blir redd hunder for resten av livet.

Skrevet

takk for alle svar:)

ville bare skrive at vi har hatt kontakt me hundens eier og han ble selv forskrekket i går etter at hunden bet, dt var ukjent for dem.

han og kona hadde tenkt på å avlive hunden med en gang pga denne hendelsen.

Men den jenta på 12 velger å ikke annmelde det.

Hun fikk et gavekort på et kjøpesenter i nærheten på 1500 kr.

ALLE er enige om at gaven har ikke stort å si her, hunder skal ikke bite og eierene vurderte sterkt å avlive hunden i går etter dette.

Så dt var jo riktig handling fra eieren, samt jenta har dt kjempe bra. Ikke blitt redd for hunder heldighvis annet enn at hun ikke helt likte måten å hilse på en så stor hund på ( rotwailer) hehe,vet ikke åssen dt skrives..

så da vet dere det!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...