Gå til innhold

Tankeløse folk som reiser på ferie uten unger!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei venninne som skal reise fra sin 8 mnd gamle datter i noen dager sånn at hun og kjæresten kan "pleie forholdet"... Jeg blir så provosert at jeg blir kvalm! Hvorfor kan ikke folk nyte barna sine også ferien istedet for å være så jævla ego den første tiden! Om de må reise bort for å pleie forholdet,da har jo forholdet et stort problem! Om dere ikke klarer å være kjærester i det daglige! Er det til det beste for barnet å bli satt bort hit og dit? Når jeg hører folk si; h*n bør jo være endel hos bestemora også,det har de rett til! Det er må være for å gi seg selv en unnskyldning til slikt.. Sånn var det seriøst ikke for 20-25 år siden. FAMILIE skal vi bli,men ha ungene våre selv DET skal vi ikke!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva?? SKRIK! Dra på noen dagers ferie UTEN gullklumpen! Uff, verden raser nok sammen og ungen lider resten av livet siden mor (for far er vel ikke så viktig?) FORLOT babyen...

Get a life...

Skrevet

er jo veldig viktig å pleie forholdet for at det skal holde. det trenger alle det..

å det gavner ungen like mye som foreldrene. har du barn og mann selv?? eller er en ide du har fått for deg at sånn skal ikke vi ha det..

en skal jo ikke glemme hverandre selvom en har fått barn.

Skrevet

Søstra mi og mannen gjør det hver sommer: Ungene leveres hos bestemor (min mor), mens de selv drar på ferie i 7-10 dager. De gjør det ikke for å pleie forholdet, men for å få fri fra ungene og gjøre bare voksen-ting. Jeg kommer ikke til å gjøre det samme, men hver sin smak. Så lenge mamma syns det er hyggelig og ungene trives hos henne, går det jo fint. Tror søstra mi hadde litt kvaler da han minste var bare året, men ellers ingen dårlig samvittighet.

At venninna di skal være borte fra datteren i noen få dager, kommer neppe til å få negative konsekvenser. Kanskje det er nettopp som du sier: De sliter i forholdet og trenger noen dager sammen for å prate - ikke verre enn det.

Skrevet

Kan ikke skjønne at du kan kalle henne venninne også støtte henne så lite i hverdagen. Syntes det er fint at folk tar vare på forholdet sitt når vi ser hva skillsmissestatistikken sier. Og jeg tror også det er fint at barnet binder seg til besteforeldrene og besteforeldrene til barnet.

Skrevet

Herregud. I noen DAGER?

Jeg gir meg ende over. Navlestrengen kuttes faktisk ved fødselen, lizm, unger dør ikke med mindre de sitter oppi mors forelska lykketryne twentyfourjævlaseven. Det kan vel sågar hende de bare har godt av å sitte et helt annet sted av og til også.

Gjest Nordavind fra sør
Skrevet

Der er jeg skyldig...Elsker barna mine og gjør sjelden ting uten dem. Men fyttigrien så deilig det er å få litt tid utenom i blandt:)

Skrevet

Hvorfor i all verden er det så negativt? Du sier jo selv det dreier seg om noen dager? Hadde det vært en 2-3 ukers ferie hadde jeg reagert sterkt. Men at to slitne foreldre trenger en velfortjent liten pause oppi det hele, det ser jeg ingen grunn til å kritisere....

Du må jo være forferdelig misunnelig som får deg til å si noe slikt??

Skrevet

Regner med at du har varslet barnevernet.

Skrevet

Også så tidlig som 8 mnd da gitt. Det burde meldes til barnevernet. Her lukter det omsorgssvikt fra flere km hold. Haha...

Slutt og tull da! Hvis vi ikke skal kunne være bare kjærester litt innimellom så er det jo ikke rart forhold tar slutt! Og en undersøkelse sier at par uten barn er mer lykkelige enn par med barn. Da er det jo viktig at par med barn tar vare på forholdet! Jeg tror det har lett for å bli ungen føst, så alt annet og så forholdet til slutt. For tiden strekker ikke bestandig til. Og da syns jeg man skal være såpass "egoistisk" og spandere noen dager på seg selv, MINST, en gang i året for å pleie forholdet. Det gagner jo ungen at mamma og pappa holder sammen også etter at ungen har fylt 5 år! Tross alt! Kjenner flere som reiser på mann/kone tur en gang i året for å bare være voksne og kjærester. Bra syns jeg!

Skrevet

Vi klarer ikke være kjærester hjemme i hverdagen. Etter jobb er det fullt kjør med bleieskift, leking, middagslaging, roping på unger, passing på andre sine unger som kommer inn osv.

Når kvelden kommer er vi så sliten at vi rett og slett må legge oss for å være opplagt til neste dag som er helt lik.

Det er deilig å kunne ha noen dager for seg selv innimellom.

Hvis det ikke skal mer til for å gjøre deg så innmari provosert enn at et par vil pleie forholdet, så er du en skikkelig hissigpropp!

Skrevet

Har ikke foreldrene det bra har heller ikke ungen det bra. Mener nå JEG!

Så jeg syns egentlig man har godt av å få litt tid for seg selv, til å pleie forholdet f.eks.

Det beste for en unge er vel at foreldrene er sammen, så om ungen må være til besteforeldrene noen dager skader sikkert ikke.

Skrevet

Jeg tror hovedinnlegger trenger en ferie jeg!!

En klok dame sa en gang til meg;Når en får barn så blir man litt innsnevra i tankegangen og det varer til barna blir noen år gammle...

Det gjelder ikke alle,men mange.

Jeg er en av de som hovedinnlegger ikke tåler tryne på.

Jeg og min samboer skal på ferie uten barn.

Men det er ikke dermed sagt det er ferie fra barnet!!!

Vi skal på tur og kose oss som kjærester og ``finne`` litt tilbake.

Det siste halvåret har vært veldig hektisk for oss og vi unner oss en liten ferie sammen.

Sønnen vår skal være hos sine besteforeldre som han ser i gjennomsnitt hver dag,han har eget rom der og han storkoser seg med de.

En annen grunn til at han ikke skal være med er fordi det det er midt i tropesommeren og jeg ser ingen grunn til at han skal være der da.

Men i jula skal vi ned igjen og da skal han bli med for da skal vi feire jul hos svigers.Det gleder vi oss kjempe masse til.Og da er tempen der som det er i norge på høsten.

Folk får bare dømme meg opp og ned som de akkurat vil.

Jeg har allerede gjort det!!

Angret en periode på at vi hadde bestilt turen,men jeg tror det blir bra.

Men jeg er fast bestemt på og aldri reise uten mine barn igjen.

Jeg var nok litt for tøff i tryne den gang vi bestilte.

Vi bestilte nemlig før han kom til verden.

Aldri hadde jeg trodd morsføleslen skulle treffe meg så hardt.

Har ennå ikke hatt barnevakt,men det skal vi ha nå.

Skyt meg dere som vil,jeg bryr meg ikke.

Jeg er nok en av de som ikke fikk innsnevra tankegang med på kjøpet når jeg fikk barn.

Jeg er heller litt mere åpen for andres situvasjon og ser det ann litt.

God sommer HI,håper du står for det du sier og aldri tar ferie uten barna dine!!

Ps dårlig vennine vil jeg kalle deg som slenger om din vennine her inne.

Du er en av de som er litt innsnevra!

Men for all del.Egne meninger skal du ha,men prøv og åpne opp øyene dine litt.

Skrevet

Hadde nok ikke klart å reise fra barnet mitt nei. Ikke i flere dager. Jeg mener at det ikke er sånn at foreldrene har det bra så har barnet det bra. Jeg mener det er omvendt; nemlig har barnet det bra så har foreldrene det bra. Det er min mening. Jeg elsker å tilbringe tid med barnet mitt og hadde nok ikke klart å dra bort uten henne. Ferie er mest for å få tid med familien for oss iallefall. Vi skal kose oss sammen som familie. Hva andre gjør er meg klekkende likegyldig,så lenge de selv orker og har samvittigheten til det. Og jeg finnes faktisk ikke misunnelig for fem øre. Skal til og med være så "tøff" at jeg legger dette igjen med nicket mitt. Siden min mening går mot det de fleste meninger her,så får dere bare skyte meg.. ;-)

Skrevet

Synes veldig synd i de par jeg som må hive ungen bort for å kunne klare å være et par.Jeg lurer da på hvor kjærligheten er. Barnet HI snakker om er ikke mer enn 8 mnd. Greit hvis det da hadde dreid som om max en natt,men her virker det jo som om det er flere netter.

Synes virkelig synd på de som sier at de ikke klarer å være kjærester i det daglige,da kan et ikke være mye kjærlighet i det forholdet der.

Når barna blir eldre så er det greit om foreldrne ønsker å ta seg en tur alene en weekend,men å reise på ferie alene uten ungene,synes jeg er uhørt. Hvordan tror dere at de barna føler seg. Mor og far reiser på ferie,vi må bare være hjemme. Tror ikke de føler seg så veldig elsket,skal jeg være ærlig.

Hvorfor ikke bruke de få ukene enn har på sommeren til å kose seg sammen. Hvis en ikke kan kose seg sammen med ungene sine,hvorfor vil en da ha unger?

Tenk når ungene kommer på skolen og skal snakke om ferien,nei vi var hjemme med besteforldre vi og mor og far koste seg på ferie,så vi har ikke så mye å fortelle. Vel,da hadde jeg innkalt ppt til en samtale sammen med foreldrene og hørt hva som var problemet. Sier ikke at barna må tas i fra dem,men jeg hadde jo selvsagt sett at her er det et eller annet problem i hjemme,som må tas tak i og hjelpe de stakkars foreldrene. Hadde da foreldrene ment at det ikke var noe problem,hadde jeg virkelig blitt bekymret og dratt inn barnevernet også,for å be dem om å utrede denne familien.

Har en et så vondt forhold at en må dra på ferie alene for å klare å være et par det neste året,har ikke barnet det godt,da må foreldrne be om hjelp til å ordne forholde,går ikke det,er det nok best at foreldrene går fra hverandre,for jeg kan tenke meg hva slags sjau og krangel det er i det hjemme og det er absolutt ikke bra for barnet.

Skrevet

Er langt ifra noen hormonell husmor. Jeg er bare veldig familiekjær. Jo,hun skal selvsagt få lov å være hos sine besteforeldre på sommerstid om hun selv vil det når hun blir større. Ikke går jeg med skjørt,og ikke har jeg noen ønske om å bli kvitt henne. God sommer til deg og.

Skrevet

Det var ett tulleinnlegg. Hissige dere er... hehe

HI

Skrevet

Veldig mye bra svar da,det er jo ikke sikkert det blir tatt til etterretning.Men det kan være greit å studere disse sakene grundigere og over lengre tid med eventuelle konsekvenser før man er såpass bastant i sin mening,Folk,familier,forhold er jo forskjellige.

Hva er det vi vil ha,?:

en lykkelig famile.Sunne,gode,harmoniske barn som vet de er verdifulle og ubetinget elsket!Det er viktig! Og en stødig mor og far som holder sammen livet ut,som står for det de velger,

De valgte hverandre,og barn.

Da må man jo være kjærester,støtte hverandre, ser hverandre,snakker sammen,tar tid til hverandre,og er intime med hverandre.:)

For de fleste er det da sunt og godt for barnets del og sette av litt tid til å være uforstyrret,åpne og kun se hverandre.

For det viktigste i barnet sitt liv er jo mamman og pappan,at de har det bra.

Man kommer dit på ulike vis tenker jeg....

Skrevet

Forumet heter ikke tulleforum, og er beregnet for at folk skal ta opp reelle problemstillinger som de synes er vanskelige å lufte. Få deg et liv, HI!

Skrevet

Slapp av folkens. Det var ett tulleinnlegg!!!

HI

Skrevet

Så hyggelig at du bestemte det var et tulleinnlegg. Men det er det faktisk ikke. Og du er ikke HI,det ser folk på måten du skriver på. Jeg er nemlig HI og blir passe sur når folk faktisk stjeler innlegget mitt og kaller det tull. Det er en realistisk sak.

Skrevet

Uansett er det tydeligvis folk som har samme oppfatning "tullingen" din.

Det er veldig mange som skilles når ungene er blitt så store at de flytter hjemmefra, fordi foreldrene plutselig innser at de ikke har noe å snakke om når barna ikke er det, de har ikke felles interesser utenom barna.

Kanskje disse forholdene hadde vart hvis de hadde hatt litt bedre tid sammen uten barn? Snakker ikke om tre uker i syden om sommeren, men en helg i ny og ne.

Skrevet

er viktig å pleie et forhold vis man har håp om at det skal vare!! du da, HI - lever du fremdeles på den første forelskelsen kanskje??

Når den første forelskelsen har lagt seg så må man ta i et tak på begge sider for at ting skal fungere og når en får barn er det jammen viktig å huske på hverandre også som kjærester og ikke bare mamma og pappa!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...